Hogyan változtatja meg egy pulóver a látássérültek életét?

rtl.hurtl.hu

2025. december 2. 17:00

Több mint egy évtizede indult útjára a Loyalty is Royalty kampány, amelynek célja, hogy vakvezető kutyák segítségével könnyebbé tegye a látássérült emberek mindennapjait. Idén már tizenegyedik alkalommal álltak össze hazai sportolók és közéleti személyiségek, hogy támogassák ezt a nemes ügyet.

A jótékonyság sosem megy ki a divatból! Tíz év telt el azóta, hogy elindult a Loyalty is Royalty kampány, amely azóta is töretlen lelkesedéssel és közösségi összefogással működik. A 2015-ben kitűzött célok ma is élnek, és az évek alatt kiépült támogatói bázis ereje egyre nagyobb. Idén immár tizenegyedszer szervezték meg a kampányt, amelynek célja, hogy minél több látássérült ember számára tegyék könnyebbé és szebbé az életet vakvezető kutya segítségével. Az összefogáshoz ezúttal is mintegy 150 hazai sportoló, előadó és közéleti személyiség csatlakozott.

Hogyan változtatja meg egy pulóver a látássérültek életét?
A Sztárbox címmérkőzésének győztese, Schóbert Lara is szívén viseli az ügyet

Hihetetlen sztárcsokor a vakvezető kutyákért

A Loyalty is Royalty kezdeményezés azzal a nemes céllal indult, hogy minél több magyarországi látássérült mellé kerüljön egy megbízható, hűséges segítőtárs. Ez a támogatás nem csupán pénzügyi jellegű, hanem egy erős közösségi hálózatot is jelent, amely évről évre erősödik. Ennek köszönhetően a vakvezető kutyák kiképzésével foglalkozó iskola munkája egyre nagyobb figyelmet kap, és mára több mint 110 vakvezető kutyát képeztek ki.

Hogyan változtatja meg egy pulóver a látássérültek életét?
A Barátok közt egykori sztárja, Kardos Eszter is örömmel állt a kezdeményezés mellé

A magyar ruházati márka életében a november már elképzelhetetlen a kampányhoz kapcsolódó közösségi fotózás nélkül. Idén is közel 150 ismert hazai sportoló, előadó és közéleti személyiség állt össze, köztük olyan nevek, mint Kabát Péter, Annoni Zita, Rubint Réka, Kemény Dénes, Nagy Bogi, Lotfi Begi, Richter József, Torghelle Sándor, Schóbert Lara, Megyeri Csilla, Hódi Pamela, Köllő Babett, Mehringer Marci, T.Danny, Hámori Luca, DR BRS, Kardos Eszter, Tenki Dalma, vagy Szász Emese.

Az elmúlt tíz év meghatározó volt az MVGYOSZ Vakvezetőkutya-kiképző Központ életében is. A központ megújult, hogy a kiképzés alatt álló kutyák a koruknak megfelelő, magas színvonalú ellátásban részesüljenek. A szakmailag gondosan kialakított és karbantartott tanpályák, valamint a minden igényt kielégítő szimulációs szobák jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy a látássérült vakvezetőkutya-igénylők nyugodt, biztonságos környezetben sajátíthassák el a kutyával való közlekedés minden részletét.

Az MVGYOSZ több mint százéves tapasztalatával képviseli és támogatja a magyar látássérült közösséget, egyedülálló szolgáltatásokat nyújtva a vak és gyengénlátó emberek önálló életvitelének elősegítésére. A szervezet 1978 óta foglalkozik vakvezető kutyák képzésével, hogy segítsen a látássérülteknek biztonságosabban közlekedni és munkába járni.

Egyetlen kutya kiképzése 5 millió forintba kerül

A vakvezető kutya kiképzésének számai meggyőzőek: egyetlen kutya kiképzése körülbelül 5 millió forintba kerül, a várólista pedig közel két évre nyúlik. 

Jelenleg mintegy 70 látássérült ember vár arra, hogy megkapja a számára megfelelő vakvezető kutyát.

A Loyalty is Royalty kampány célja, hogy lerövidítse ezt a várakozási időt, és minél több ember számára tegye elérhetővé ezt az életet gyökeresen megváltoztató lehetőséget. És hogy miként rövidíthető ez a folyamat? A kampányhoz kapcsolódó pulóver eladásából származó nyereség 100%-a az MVGYOSZ Vakvezetőkutya-kiképző Központ illeti.

Az idei Csillag Születikben indult Tóth Oszkár, aki látássérült akrobata a stúdió teljes közönségét lenyűgözte, mutatjuk: