Anton Yelchin: újabb csillag gyúlt ki túl korán
2016. június 20. 15:36
Összetört a szívünk. Vasárnap sokkolta a világot a hír, hogy tragikusan fiatalon, 27 évesen, egy hihetetlen autóbalesetben életét vesztette a színész. Az emléke és a csodás alakításai azonban örökké megmaradnak.
Még mindig nem térünk magunkhoz, hogy Anton Yelchin is itt hagyott minket. Sokan valószínűleg a J.J. Abrams vezénylésével újjáélesztett Star Trek-filmekből ismerik a fiatal színészt, aki szülei akcentusát segítségül hívva alakította imádnivalóan az orosz Pavel Andreievich Chekovot. Azonban a mainstream alkotások nem foglaltak el túlzottan kiemelt szerepet a színész fontossági listáján. Egy olyan karriert hagyott maga mögött, amely már ilyen rövid idő alatt is változatos és szeretnivaló alakításokat vonultat fel, ráadásul olyan filmekben, amelyek eltúlzott kampányok nélkül is megszülethettek.
„Egyszerűen csak óriási támogatója vagyok az univerzumunk filmkészítésének. Mindennek ez az alapja. Ezt nem tudom eléggé hangsúlyozni!”
Első fontosabb szerepét nem más, mint Sir Anthony Hopkins mellett kapta meg, az Atlantisz gyermeke (2001) című filmben. A Stephen King adaptáció rendezője, Scott Hicks elmondta, hogy kifejezetten nagy feladat volt egy olyan 11 éves srácot találnia, aki azontúl, hogy hozza a fiatal karakter gyermeki mivoltát, még a nagy öreggel is lépést tud tartani. Yelchin ilyen volt.
Ezek után jó pár tévés szerep következett, majd szép lassan nagyobb projektek is: együtt játszott Robin Williams-szel David Duchovny rendezésében, az Így nőttem fel-ben, a Kegyetlen faj-ban Chris Evans, Kristen Stewart és Diane Lane partnere volt. Valószínű azonban, hogy a többség a 2006-os Sundance siker, az Alpha Dog után figyelt fel az ifjú színészre.
De akadt itt Thor és Vasember-őrület előtti Kat Dennings és Robert Downey Jr. kollaboráció is: a 2007-es Charlie Bartlett, majd szépen beficcent az első Star Trek, egy Terminátor Christian Bale-lel, és 2011-ben elérkeztünk a kedvenc Yelchin-filmünkhöz, az Őrölten hiányzol-hoz.
Ha egyetlen filmjét nézhetnénk meg vele újra, akkor biztosan ezt választanánk. A Felicity Jones-szal közösen – egy ponton az azóta Oscar-díjassá avanzsált Jennifer Lawrence-szel kiegészülve – készített filmjük elnyerte a Sundance zsűri nagydíját, és a mi szívünkben is egy hatalmas helyet bérelt ki magának. A szerelem, a távkapcsolat, az igazi, mindent betöltő érzések és az azokat széttépázó világ egy nagyon intim történetben jelennek meg, amiben két egyetemista egymásba szeret, majd elszakadva egymástól is a másikról – a nagy szerelemről – ábrándoznak.
És ezek után volt ő még Tom Hiddleston és Tilda Swinton oldalán rocker vámpír (Halhatatlan szeretők), punk basszus gitáros Patrick Stewart mellett a Green Room-ban, és még megannyi film várt rá, hogy befejezhesse őket és még több lehetőség, amiben bizonyíthatott volna. Éveken át aggódtunk érte minden filmjében, és most a legbizarrabb módon hagyott itt mindent, a saját autójával, a saját garázsa előtt elgázolva.
Nem tudjuk felfogni. J.J. Abrams szavaival búcsúzunk tőle:
„Anton, briliáns voltál. Kedves. Végtelenül vicces és elmondhatatlanul tehetséges. És túlságosan kevés időt töltöttél itt. Hiányzol”
Forrás: Vanity Fair, IndieWire
Képek: Tumblr