Cápák között KISOKOS: Mi mit jelent az üzleti életben?
2019. február 18. 22:21
Adásról adásra összegyűjtjük azokat az üzleti kifejezéseket, amiket jó, ha ismersz, mielőtt saját vállalkozásba kezdesz.
Akcelerátor program: Szakmai támogatás a vállalkozások gyors növekedéséhez.
Anyagköltség: A termék előállításához felhasznált anyagok beszerzési ára.
Árbevétel: Termék, szolgáltatás eladásából származó jövedelem.
Árrés: A nettó eladási ár és a nettó beszerzési ár különbsége.
Bekerülési érték: A tárgyi eszköz beszerzésével, előállításával kapcsolatban felmerülő összes költség.
Core business: A vállalkozás elsődleges tevékenysége, melyre erőforrásait összpontosítja, nyereségének és sikerének fő forrása.
Ebitda: A vállalkozás üzleti eredményességét mutató szám.
Exit: Egy cég teljes eladása, amikor a vállalkozó és a befektető is kiszáll az üzletből.
Fix költség: A vállalkozó olyan költségei, amelyeket a tevékenységétől függetlenül ki kell fizetnie.
Forgótőke: A rövid lejáratú eszközök és kötelezettségek különbözete, a vállalkozás folyamatos működéséhez szükséges pénzmennyiség.
Franchise rendszer: Egy üzleti modell használatának joga, díj ellenében.
Haszonkulcs: A termék előállítási költségeit figyelembe véve meghatározzuk, hogy az eladási árba hány százalékos hasznot építünk be.
Inkubációs program: Induló vállalkozások átfogó fejlesztése, hogy teljesítményük gyorsabban növekedhessen.
Integrált marketingkampány: A fogyasztót különböző csatornákon, eltérő eszközökkel célozzuk meg, hogy eljuttasuk az üzenetünket.
Irányítási jog: A vállalkozás működését érintő döntési és képviseleti jogosultság.
Line of Credit: Hitelkeret, amit a kockázati tőkebefektető kamatfizetés ellenében ad.
Margin: A termék értékesítésén realizált nyereség százalékos mértéke.
Minőségbiztosítás: A vevőigényeknek megfelelő termék előállítását, szolgáltatást garantáló, szabványosított követelményrendszer.
PPC alapú jutalék: Kattintás alapú fizetés az online reklámok esetében.
Profit: A gazdasági tevékenységből származó bevételek és költségek különbözete.
Retail: A lakosság számára a kiskereskedésekben történő értékesítés.
Szabadalom: Kizárólagos jog a találmány hasznosítására.
Termelésbővítés: Az előállítható mennyiség, kapacitás növelése.
Validálás: Folyamat, amely során a piac visszajelez a cég üzleti elképzeléseire.
Visszavásárlási opció: Eladási forma, ami biztosítja a (későbbi) visszavásárlást.