Labubu az új Moncsicsi? – Ezen a furcsa játékfigurán kattog az egész világ

rtl.hurtl.hu

2025. június 26. 14:30

Furcsa kinézet, cuki szemek, és egy rejtélyes mosoly – ez a Labubu, amiért mostanában egyre többen sorakoznak a boltok előtt és kattintgatnak webshopokra világszerte. Ha nem tudod, miről van szó, nem vagy egyedül – de jobb, ha gyorsan bepótolod a lemaradást, mert ez a figura lehet a következő nagy őrület a gyűjtögethető játékok világában. Mutatjuk a Moncsicsi utódját!

Mi az a Labubu, és honnan jött?

A Labubu egy hongkongi székhelyű dizájnmárka, a Pop Mart egyik legsikeresebb karaktere, amelyet a német származású, de Japánban élő illusztrátor, Kasing Lung álmodott meg. A figura a „The Monsters” nevű karaktercsalád tagja, és bár első pillantásra kicsit hátborzongató a torzonborz külsejével és hegyes fogaival, mégis valami ellenállhatatlan bájt sugároz magából. Legalábbis nagyon úgy tűnik, mert az egész világot levette a lábáról.

A Labubu egy limitált szériás, vakdobozos (blind box) formában árusított figura, ami azt jelenti, hogy nem tudod, melyik verziót veszed meg – ez pedig csak fokozza a gyűjtők szenvedélyét és elhivatottságát, és folyamatosan arra sarkall, hogyha nem tetszik amit vásároltál, akkor vegyél belőle még egyet.

Labubu az új Monchichi? – Ezért kattog az egész világ a furcsa játékfigurán

Egy régi ismerős nyomában – Moncsicsi és Labubu

Ha úgy érzed, hogy a Labubu emlékeztet valamire, akkor jól gondolod! A ’70-es, ’80-as évek slágere, a Moncsicsi hasonló figuráival utasította maga mögé a legnagyobb játékgyártókat. Népszerűsége az utóbbi időben ismét fellendült, bár lehet, hogy az igazi gyűjtők azt mondanák, nem is hagyott alább soha. 

Azok az őrült 80-as évek, amik a sajátos zeneipari trendek felvirágozásával váltak igazán ikonikussá. Nosztalgiázz kicsit te is a Fókusz riportjával, ami retrólázba repít:

Miben hasonlít a Moncsicsi és a Labubu?

  • Mindkét figura kicsi, ölelni való, mégis egyedi karakterjegyekkel bír.
  • A Moncsicsi babákhoz hasonlóan a Labubu is szőrös, jelmezes és többféle stílusban elérhető, így egy egész kis világot lehet belőlük felépíteni.
  • Ráadásul ahogyan a Moncsicsi Japánból indult és lett világsiker, úgy a Labubu is ázsiai hype-közegből tört ki és gyűjt nemzetközi rajongókat.

A különbség? Míg a Moncsicsi inkább aranyos és ártatlan, addig a Labubu karakterei gyakran hordoznak egyfajta sötét, meseszerű groteszkséget, amit a Pop Mart dizájnerek stílusjegyének is tekinthetünk.

Labubu az új Monchichi? – Ezért kattog az egész világ a furcsa játékfigurán
Életnagyságú Moncsicsi jelmez

Miért ilyen népszerű?

A TikTokon és Instagramon pillanatok alatt trend lett a Labubu-gyűjtés, különösen Ázsiában, majd Európában is berobbant. A rajongók egymás után töltik fel a „Labubu unboxing” videókat, ahol bemutatják, melyik változatot sikerült kihúzniuk.

Talán épp a Moncsicsi-örület nosztalgikus újraéledése hozta el a Labubuk világuralmát, de nagy szerepet játszik ebben a social média és a designer divat is. 

Hiszen amit a leginkább ki kell hangsúlyozni a Labubuval kapcsolatban, hogy nem csak gyerekeknek szól, a felnőttek ugyanúgy a célközönség részét képezik. 

Olvasd el ezt a cikkünket is: Ismerős az érzés? A felnőttek több játékot vásárolnak maguknak, mint a gyerekeiknek.

Néhány ok, amiért ennyire kapós lett:

  • Exkluzivitás: ritka darabok akár több száz dollárért cserélnek gazdát a neten.
  • Széles karakterválaszték: van rocker, rózsaszín, halloweenes, unikornisos változat is.
  • Gyűjtési láz: aki egyet megvesz, az gyakran nem tud megállni.
  • Művészi érték: Egyre többen dekorációként, dizájntárgyként kezelik.

Még Köllő Babettet is elérte az őrület! A műsorvezető TikTok unboxing videójában mutatja be saját Labubuját:

@kollobabettofficial Unboxing!!!!! @vakdoboz köszönjük a csomagot 🙏🙏🥰 #labubu #labubuthemonsters #labubumacarons ♬ eredeti hang - Babett Köllő

Itthon is elérhető?

Igen, a Pop Mart termékei már Magyarországon is beszerezhetők. Kaphatók például a MOM Parkban, a Westendben vagy online több játék- és designbolt kínálatában. Viszont fontos: a limitált kiadások nagyon gyorsan elfogynak, és nem ritka, hogy a másodpiacon sokszoros áron kínálják őket.

Labubu az új Moncsicsi? – Ezért kattog az egész világ a furcsa játékfigurán
Labubu designer kiegészítőként

Egy újabb világmárka születik?

Bár elsőre a Labubu „csak egy játék”, a jelenség mögött egy jól felépített márkaépítés áll. A Pop Mart és a dizájnerek olyan világot építettek, ahol a figurák karaktert és sztorit kapnak, és ez már túlmutat a hagyományos játékkultúrán. A Labubu ma már a lakásdekor, a divat és a művészet határmezsgyéjén egyensúlyozik.

Képek forrása: Getty Images