Belföld

Másfél milliárd forintba került az influenszerek budapesti találkozója

rtl.hurtl.hu

2024. július 1. 22:11

Elárulta Guller Zoltán, az MTÜ elnöke, mennyibe került a Spice of Europe influenszertalálkozó. Szerinte az MTÜ történetének legsikeresebb akciója volt a trip.

„Úgy számoltunk, hogy a tavalyi évben összesen hatmilliárd forintot költöttünk külföldre, ez az influenszer trip, média trip nagyjából másfél milliárd forintba került” – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) elnöke a Mandinernek.

Guller a májusi Spice of Europe influenszertalálkozóról beszélt, amit az MTÜ szervezett és 50 külföldi és 100 hazai influenszer vett részt, köztük olyan neves személyiségek, mint David Dobrik és Hannah Stocking. Az influenszerek feladata az volt, hogy vonzóvá tegyék Budapestet követőik számára, az MTÜ ennek fejében változatos programokat szervezett nekik, főként kormányközeli vállalkozások hoteleiben, éttermeiben. A dzsemboriról a nagy nyilvánosság először Orbán Ráhel Instagram-oldalának 24 órán át elérhető sztorijaiból értesülhetett.

Az MTÜ elnöke szerint nagyon ígéretesek az első számok, azt mondta, az esemény óta eltelt három és fél hét alatt 54 százalékkal több amerikai foglalt a fővárosban, mint egy évvel korábban, Japánból pedig húsz nap alatt másfélszer annyian foglaltak, mint korábban. Úgy véli, az MTÜ történetének legsikeresebb akciója volt a Budapest Influenszer Trip. „Már most olyan számaink vannak, amiket álmunkban sem reméltünk” – mondta.


Guller aztán megismételte, amit már korábban is bejelentett: ősszel ázsiai influenszereket hívnak majd meg. Jönnek Kínából, Dél-Koreából és Japánból is, hogy még több turistánk legyen az említett térségből is.

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

#Belföld#budapest#influenszer#trip#guller zoltán#magyar turisztikai ügynökség