Balásy Gyula majdnem 10 milliárd forint osztalékot tehetett zsebre
2024. június 21. 16:20
Az állami reklám- és rendezvényszervezési költések terén monopolhelyzetben lévő New Land Media jóval a május 31-i határidő után, pénteken tette közzé a 2023-as mérlegét.
A Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó cég 2023-ban 78,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított, ami körülbelül 200 millió forinttal kevesebb a 2022-es bevételnél. Ennek ellenére a nyereség jelentősen meghaladta a 2022-es üzleti év eredményét, vette észre a 24.hu.
A május végén megtartott taggyűlés határozata alapján a cég a 2023-as évet 9,537 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta, ebből Balásy 9,5 milliárd forintot vett ki osztalék formájában.
Balásy Gyula cégcsoportja, amely magában foglalja a New Land Media-t, a Lounge Design Kft.-t és a rendezvényszervező Lounge Event Kft.-t, 2018 óta gyakorlatilag egyeduralkodó az állami reklám- és rendezvényszervezési költések terén. A minisztériumok, állami cégek és költségvetési háttérintézmények a Rogán Antal miniszter alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül rendelhetik meg a kommunikációs munkákat, beleértve a piackutatást, kampányokat és rendezvényszervezést.
2023 áprilisában a 24.hu írta meg, hogy a cég a monopolhelyzetét kihasználva jelentős áremelést hajtott végre az inflációra hivatkozva. A Lounge-csoport körlevélben értesítette az állami megrendelőit, hogy az NKOH engedélyezte a szolgáltatások árának növelését a KSH által közzétett fogyasztói árindex (infláció) 17,6 százalékos emelkedésének megfelelően.
Korábban az RTL Híradója arról forgatott anyagot, hogy nyomozás indult óBalásy Gyula cégeinek egyes szerződései miatt
Nyitókép: RTL