Egy nap alatt 62 milliót költöttek fideszes propagandára a Facebookon
2024. június 5. 15:55
Csak a Békemenet napján több mint 62 millió forintot költöttek a Fidesz üzeneteinek sulykolására a Facebookon.
Június elsején, a Békemenet napján, mindössze egyetlen nap leforgása alatt összesen 62 245 857 forintért hirdettek a kormány narratíváját támogató oldalak a Facebookon – írja a Telex a Meta Hirdetéstár (Ad Library) nyilvánosan elérhető statisztikái alapján.
A választási kampány hajrájában egyáltalán nem meglepő, hogy mindenhonnan a politikai reklámok ömlenek ránk, különösen a közösségi oldalakon, ám még így is figyelemre méltó ez az összeg. A lap azt írja, miközben a magyar politika átlagosan napi 6 millió forinttal gazdagítja a Mark Zuckerberg-féle Metát, a Békemenet napján csak a Fidesz üzeneteinek sulykolására ennek több mint a tízszerese ment el. Az aznapi költések megoszlása így néz ki:
- a legtöbb pénz a Fidesz Facebook-oldalán megjelent posztok hirdetéseire ment el, 19,8 millió forint (184 hirdetés), de a többi oldallal együtt, ahol a Fidesz van feltüntetve a szponzorált posztok finanszírozójaként, ez az összeg már 23 millióra rúg;
- a Megafon ehhez még 13 millió forintnyi hirdetést dobott hozzá;
- a kormányközeli Mediaworks tagjai további 20 milliót;
- a maradék pár milliót pedig javarészt a közszolgálati hirado.hu, az Alapjogokért központ és névtelen lejárató oldalak adták össze.
A 10. Békemenet a háborúról szólt: arról kérdeztük a résztvevőket, mekkora esélyt látnak a kormánykommunikáció által újabban emlegetett atomháborúra, és mit tehet ellene egy tucatnyi Fidesz-képviselő. Pontosan kinek és hogyan kell elfoglalnia Brüsszelt, és vajon tényleg minden ellenzéki politikusról azt gondolják-e, hogy háborúba küldené a magyar fiatalokat? Kiderült az is, miért mondhat köszönetet Rákay Philip Magyar Péternek.
Nyitókép: Balogh Zoltán / MTI