A Fidesz tízszer annyi pénzt költ a kampányra a Facebookon, mint az ellenzék
2024. május 11. 7:58
Durván túlkölti a Fidesz, és kormányoldal az ellenzéket a Facebookon és az Instagramon. Magyar Péter közben egy fillért sem költ hirdetésekre.
Több mint 150 millió forintot költött el politikai hirdetésekre az előző héten a Fidesz, valamint az Orbán-kormányhoz köthető szereplők a Meta rendszerében – írta a Népszava a Közösségi kalandozások nevű blogon közzétett kutatásra hivatkozva. Ez a múlthéten a főleg Facebookon és Instagramon politikai hirdetésekre elköltött összeg majdnem 85 százaléka.
A Fidesz, mint párt a múlt héten bő 26 millió forintot fizetett a hirdetéseire, az ellenzéknél ugyanez 2,5 millió forint – mondta el a lapnak a Közösségi kalandozások készítője. Lévai Richárd marketingspecialista hozzátette, hogy a Megafonnál és a hozzá hasonló oldalaknál csak a múlt héten 45 millió ment el. A kormányoldalhoz köthető portálok közben 36 milliót fordítottak hirdetésre, miközben az ellenzékhez sorolhatók csak 3 milliót.
Magyar Péter nem hirdet
Lévai Richárd kiemelte, Magyar Péter a vizsgált felületeken egy fillért sem költött hirdetésre. A szakértő hozzátette, hogy „eközben tudjuk, hogy a kormányoldal 100 milliós nagyságrendben fizetett hirdetésekért a Metának, főleg a Megafonon és a CÖF-ön keresztül a Magyart lejárató tartalmakért.”
Nyitókép: Facebook, WhatsApp és Instagram alkalmazás (b-j) egy okostelefon kijelzőjén Belgrádban 2021. október 4-én. MTI/EPA/Andrej Cukic