Belföld

Még mindig nyögi a Vinted akcióját a FoxPost, de lassan most már helyreáll a rend

Dévai LászlóDévai László

2024. május 7. 11:46

A Vinted ingyenes csomagküldési akciója két hete olyan szinten túlterhelte a FoxPost rendszerét, hogy annak hatásait még ma is nyögi a cég. Bár akkor úgy számoltak, a helyzet 1-2 napon belül rendeződik, még múlt héten is voltak sorok az automatáknál. A cég vezérigazgatója és társalapítója az rtl.hu megkeresésére elmondta, már lecsengőben van az ár, az automaták döntő többségében nincs fennakadás, a forgalmasabb helyeken és a csomagátvételnél azonban még most is lehetnek sorok. Kiderült az is, ki számíthat kártérítésre.

Ahogyan arról az rtl.hu is beszámolt korábban, a Vinted ingyenes szállítási akciója miatt annyira túlterhelődött a FoxPost rendszere, hogy volt, aki napokig vagy csak hatalmas szerencsével tudta feladni a csomagját. 

Nem működött a csomagátvétel sem tökéletesen, a Redditen többen arról számoltak be, hogy kénytelenek voltak sorban állni az automaták előtt, ahol a FoxPost munkatársaitól vehették át az automatákból kivett csomagokat.

Kaptam egy üzenetet, hogy tele van az automata és viszik máshova. Amit viszont nem értek, hogy azt írták, a másik automata mellett ott fog állni valaki és tőle személyesen tudom majd átvenni a csomagot. Nem tudom elképzelni. Korábban csak olyan volt, hogy egy másik, környékbeli automatába átrakták és kész

– számolt be az akkori helyzetről az egyik felhasználó.

Pedig a FoxPost szolgáltatásának éppen az a lényege, hogy nem kell sorban állni és fölöslegesen időt tölteni a csomagátvétellel, illetve csomagfeladással. Ráadásul a cég online rendszere többször is tévesen azt jelezte, hogy van hely az automatában, miközben az dugig volt küldeményekkel. Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgató társalapítója a problémára reagálva a Telexnek két hete elmondta, hogy

a FoxPost automatákba folyamatosan érkeztek a csomagok, ez a folytonos csomagmozgás pedig pontatlan jelzéseket eredményezett az automaták foglaltságáról az online felületeken.

A cég ehhez annyit tett hozzá, hogy egy „szökőárszerű” terhelés érte a cég rendszerét egy „független e-kereskedelmi cég” ingyenes csomagküldési akciója miatt. A kialakult helyzet miatt FoxPost felvette a kapcsolatot az akciót meghirdető Vinteddel is, ezért az online piactér úgy döntött, hogy törli az ötnapos ingyenes szállítási limitet a FoxPost-rendeléseknél a kampányban.

Ez azt jelenti, hogy megszűnt az időnyomás, a felhasználóknak nem kell aggódniuk amiatt, hogy a csomagjaikat az ötnapos időszakon belül kell feladniuk

– tették hozzá.

A FoxPost két hete azt ígérte, hogy „egy-két napon belül kezelhető mértékűre csökken a csomagautomaták telítettsége, a hét végére pedig normalizálódhat a helyzet”.

Még mindig gondok vannak

A szerkesztőségünknek nyilatkozó ügyfelek és a hozzánk eljutott fényképek tanulsága szerint két hét alatt még nem állt helyre teljesen a rend. Több automatában még mindig szinte képtelenség csomagot feladni, a forgalmas időszakban legalább 3-4 automatát meg kell látogatni a küldemény feladásához, de a csomagfelvétel sem megy zökkenőmentesen. Egyik olvasónk még május 2-án is kénytelen volt egy hosszú sort végigállni, hogy megkaphassa küldeményét. 

„Meglepődtem, mert először arról kaptam sms-t, hogy átirányították a csomagomat egy távolabbi automatába. Aztán arról, hogy menjek az eredeti automatához, ahol személyesen vehetem át a két csomagomat. Amikor megérkeztem, 14-en álltak előttem, ekkor felmerült bennem, hogy amíg lemegy a sor, elmegyek vásárolni. Csakhogy közben már tízen álltak mögöttem, néhány perc múlva pedig már 18-an. Ezt onnan tudom, hogy úgy meglepődtem, hogy kb. végig közvetítettem az egészet a férjemnek. A sor viszonylag gyorsan olvadt, 3 fiatalember kezelte a csomagokat, egy kisteherautóból pakolták ki azokat. Kedvesek voltak, ez sokat segített a sorban állók között tapasztalható türelmetlenségen” – elevenítette fel a csütörtöki eseményeket olvasónk, aki sokakhoz hasonlóan a Vintedről érkezett két csomagjáért ment az egyik fővárosi automatához.

Hosszú sorok, betelt automaták, ingázó csomagok – a Vinted akciója óta nem találja magát a FoxPost
Fotó: Olvasónk

A FoxPost a nagyobb csomópontokhoz kitelepült, hogy a küldemények megfelelő ütemben cserélődjenek az automatákban, de a Vinted az ügyfeleit arról tájékoztatja, hogy még mindig nem állt helyre a rend, a piactér azt írja, hogy „a FoxPost csomagszekrényei átmenetileg túl vannak terhelve, vagyis maximálisan tele vannak”.

Az engedélyezett leadási időszakot meghosszabbítottuk annak érdekében, hogy kezelni tudjuk a megnövekedett csomagmennyiségét. Kérjük, próbáld meg újra feladni a csomagot a következő napokban. Elnézést az esetleges kellemetlenségekért!

olvasható a tájékoztatásban.

A FoxPost ügyfélszolgálata is azzal a hangüzenettel kezdődik, hogy a megnövekedett csomagforgalom miatt lehetnek fennakadások a szolgáltatásban. A gépi hangüzenetben arra kérik az ügyfeleket, hogy lehetőség szerint minél gyorsabban vegyék át a csomagjaikat, hogy minél hamarabb kiüríthessék az automatákat. Tájékoztatnak továbbá, hogy a FoxPost munkatársai hosszabbított munkarendben dolgoznak, hogy minden csomag időben megérkezzen, illetve útnak induljon.

Megkerestük a Vinted másik szállító partnerét, a Packetát is, hogy náluk okozott-e bármilyen fennakadást a megnövekedett csomagszám. A Packeta illetékesei azt közölték, hogy bár jelentősen megnövekedett a csomagforgalom a Vinted akció időszaka alatt, ugyanakkor hálózatuk működésében fennakadások nem voltak tapasztalhatók.

Levonulóban a csomagáradat

Megkérdeztük a FoxPost-ot is, hogy még mindig a Vinted akciója miatt vannak-e fennakadások, és hogy nagyjából mikorra rendeződhet a helyzet.

Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgatója és társalapítója az rtl.hu kérdésére elárulta, hogy már levonulóban van a szökőárszerű terheléshullám, amit egy független e-kereskedelmi piactér ingyenes csomagküldési akciója okozott.

A FoxPost munkatársai május 1-jén és hétvégén is fokozott sűrűséggel ürítették az automatákat. Jelenleg a legnagyobb forgalmú helyeket leszámítva, a csomagautomatáink 95 százalékánál átlagos a terhelés. A csomagfeladási túlterheltség megszűnt, jelenleg a legforgalmasabb helyeken tapasztalható kiszállítási túlterheltség

– mondta a társaság vezérigazgatója, aki azt is közölte, hogy a túlterheltség kezelésére folyamatosan alkalmazzák a személyes átadásokat és az átirányításokat a kevésbé leterhelt automaták felé, valamint növelték a napi kiszállítások számát is. Számításaik szerint a hét második felére megszűnik a hosszú várakozási idő.

Ezúton szeretnénk elnézést kérni minden érintett ügyfelünktől a kellemetlenségekért, és kérjük megértésüket és türelmüket. Minden tőlünk telhetőt megteszünk a terheléshullám gyors kezelése érdekében. Az extrém esetekben felmerült kárigények – például amikor másik településre kellett utazni a csomagért – minden esetben egyedi módon kerülnek elbírálásra

– tette hozzá Bengyel Ádám.

Nyitókép: Olvasónk

#Belföld#Foxpost#packeta#vinted#csomag#átvétel#sor#várakozás#ma

Címlapról ajánljuk