Vitézy Dávid a főváros 150. születésnapjára: Minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül
2023. november 20. 20:26
A szakember összehasonlította, hogy hány közlekedési fejlesztés volt a város századik és 150. születésnapján.
„Minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül” – írta a Facebookon Budapest 150. születésnapjára Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár. Az önkormányzat szerint ez nem az ő hibájuk, hanem a kormányé.
A szakember hosszan felsorolta az ötven évvel ezelőtti korszak fejlesztéseit, például a Kisföldalatti rekonstrukcióját, a H5 meghosszabbítását, valamint az M2-es és M3-as metró építését. Hozzátette: „Ma ehhez képest Budapesten az M3-as metró felújításának elkészülte után egyetlen kötöttpályás beruházás sincs folyamatban”.
Szerinte ez teljesen egyedülálló egy ekkora európai városban. Rámutatott, hogy minden más nagyvárosban metrók, elővárosi vasutak, villamosvonalak épülnek, míg nálunk olyan érzése van az embernek, „mintha megállt volna az idő”.
Hozzátette: „Lényegében ott tartunk, hogy minden érezhető ambíció és vízió eltűnt a város valós, nagy léptékű infrastrukturális fejlesztése mögül – úgy a fejlesztéseket sorra leállító és a vidék fejlesztésében gondolkodó kormányzati oldalon, mint a kétségtelenül valós városi forráshiány mögé bújva minden fejlesztésről lemondó és már a jövőről gondolkodni sem merő, terveket sem készítő, kizárólag a gyors publicitást hozó kis beavatkozásokat előnyben részesítő, ráadásul egy hamis zöld ideológia mentén minden nagyobb lehetséges fejlesztést (lásd elővárosi vasútvonalak vagy a Galvani híd példáját) módszeresen akadályozó önkormányzati oldalon”.
A Telexnek a főváros reagált Vitézy szavaira. Azt írták: az 1973-as beruházásokat jelentős részben az állam finanszírozta.
A mai állapot ezzel összevetve szomorú képet mutat: a kormány nemhogy nem támogatja, hanem kifejezetten akadályozza Budapest fejlesztését
– tették hozzá.
Nyitókép: MTI / Kovács Anikó