Másfél milliárd forintot költött a kormány a „háborús inflációról” és a béketárgyalásokról szóló kampányra
2023. június 2. 22:05
De Orbán Viktor egyoldalas levelét is 230 ezer forintért tervezték meg.
A Kabinetirodán tekinthette meg a kormány kommunikációs költéseit a Lakmusz, az adatokból pedig kiderült, hogy a legnagyobb összeget a „Több mint egy éve tart a háború” kampányra költötték. Ez több mint 1,5 milliárd forintba került.
A lap emlékeztet, hogy a kampányhoz készített 25 másodperces kisfilm egybegyúrja a „háborús inflációról” szóló kormányzati narratívát a béketárgyalások sürgetésével. A videó szerint „több mint egy éve mi fizetjük a háború árát”, „az infláció tönkreteszi Európát, de Brüsszel csak újabb szankciókat erőltet”, pedig „a háború végét nem a szankciók, hanem a béketárgyalások hozhatják el”. A videóban Oroszország vagy Ukrajna neve el sem hangzik.
A „Több, mint egy éve tart a háború” kampány mellett három kormányzati intézkedés népszerűsítéséért fizetett nagyobb összegeket a Kabinetiroda a Balásy Gyula cégeinek: ezek a 30 év alatti anyák szja-mentessége, a munkába járás támogatásának költségtérítése és az új ország-, illetve vármegyebérlet bevezetése voltak. Utóbbi három kampánynál csak televíziós hirdetésekre fizettek ki kampányonként közel 1,3 milliárd forintot.
A Lakmusz egy másik megrendelés részleteiről is beszámolt. A „nyugdíjasoknak szóló miniszterelnöki levél kreatív tervezésére” bruttó 229 692 forintot fizetett ki a Kabinetiroda. Orbán ebben a – korábbi hasonlóktól semmiben nem különböző – levélben tájékoztatta a nyugdíjasokat a nyugdíjemelésről és a 13. havi nyugdíjról.
Nyitókép: RTL Híradó