Belföld

Hónapokig is eltarthat a vizsgálat az M1-es autópályán történt tömegszerencsétlenség ügyében

rtl.hurtl.hu

2023. március 13. 9:17

Az autópályakezelő szerint ők mindent megtettek.

Akár hónapokig is tarthat a vizsgálat az M1-es autópályán történt tömegszerencsétlenség ügyében, nem lesz könnyű tisztázni a felelősség kérdését, írja a Népszava.

Mint arról beszámoltunk, tömegbaleset történt szombaton délután az M1-es autópályán, a Budapestről kivezető oldalon. A rendőrség közlése szerint öt kamion és 37 autó ütközött össze az M1-es autópálya 26-os kilométerszelvényénél, a fővárosból kifelé vezető oldalon. A roncsok eltávolítása közben egy holttestet találtak a helyszínen.


Szimicsku László, az autópályakezelő szóvivője az RTL Híradónak arról beszélt: egy 20 méteres sávban lokális szélátfúvás keletkezett, amit az is súlyosbított, hogy a környező mezőgazdasági földeken az elmúlt napokban munkálatokat végeztek, föllazították a talajt, és ez a hatalmas orkán erejű szél felkapta a port és befújta az autópályára.

A Népszava megkérdezte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-t és a rendőrséget; felvetődött-e, hogy ha a nap folyamán többször is kialakult hasonló időjárási jelenség, miért nem vették fontolóra az M1-esen a veszélyeztetett szakaszok lezárását vagy korlátozását. 

Arra is rákérdeztek, létezik-e előírás arra, milyen látási viszonyok között szükséges lezárni egy autópálya-szakaszt, illetve történt-e bármilyen felkészülés az előrejelzésből tudható 90-100 km-es széllökések esetére.

Az MKIF Zrt. a Népszavával közölte: „A porátfújás nem általános jelenség volt, hanem az oldalszél miatt egy lokális helyszínen volt a pálya melletti földterületről, ilyen helyzetekben csak általánosságban lehet előre jelezni a veszélyhelyzetet.” Ezért egész szombat délelőtt az „erős oldalszél“ jelzést, délután - a porátfúvsokat észlelve, de még a baleset előtt – „korlátozott látási viszonyok“ jelzést jelenítettek meg az autópálya feletti elektronikus táblákon. 

A közlekedők így tájékoztatást kaptak a fennálló veszélyről, amelynek következtében az út- és látási viszonyoknak megfelelő közlekedéshez elvárt magatartás, a nagyobb követési távolság tartása és a csökkentett sebesség választása 

– idézi a lap az MKIF Zrt.válaszát.

A rendőrség annyit közölt a Népszavával, hogy legkorábban kedden tudnak a kérdéseikre válaszolni.


Nyitókép: RTL

#Belföld#tömegkatasztrófa#cápák#m1-es autópálya