Több mint 360 millió forint közpénzbe került a nemzeti Michelin-kalauz
2022. november 5. 16:33
Így lett a kalauz egy kicsit minden magyar emberé.
Csütörtökön jelent meg az első országos, magyar Michelin-kalauz: a Michelin Guide 1992 óta van jelen Budapesten, de saját nemzeti kiadványunk most van először – emlékeztet a 444, és hozzáteszi: a kalauz azért is kicsit mindannyiunké, mert a gyártását közbeszerzésen futtatták végig: a közbeszerzési eljárás eredményét még tavaly nyáron tette közzé a Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyelete alatt működő Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. (MTÜ) az uniós, majd a magyar közbeszerzési közlönyben.
Eszerint a nemzeti Michelin Guide előkészítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség
nettó 898 ezer euró (jelenleg 361 millió forint) közpénzt költött, a közbeszerzésre pedig csak egyetlen egy ajánlat érkezett: a magyar Michelin Guide kiadására csak a Michelin Guide saját kiadója, a Michelin Travel Partner pályázott.
A kiírásból kiderül, hogy a feladat kétszer 15 ezer darab „Food and travel” kihajtható szórólap és a Michelin Guide legyártása volt, utóbbi nyolcezer példányban.
A lap hozzáteszi, más országban is előfordult már, hogy a kormányok az adófizetők nevében nagy pénzeket fizetnek a Michelinnek az országaik éttermeinek reklámozására, az azonban nem igazán mérhető, hogy a kalauzok bármilyen hatással lennének a gasztroturizmusra. A Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója még tavasszal egy podcastban beszélt arról, hogy további, különösen vidéki Michelin-csillagokban bízik, és a luxus-felső kategóriás éttermek támogatása koncepció.
Ahogy arról csütörtökön beszámoltunk, a tatai Platán Gourmet és a budapesti Stand Étterem is két csillagos minősítést kapott a Michelin Guide Magyarország idei díjátadóján, de idén először Zöld-Csillag minősítéseket is kiosztottak.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán