Az RTL Klub jut el a legtöbb emberhez Magyarországon, és benne bízik a második legtöbb magyar
2022. június 15. 17:12
A Reuters Institute kutatása a hazai újságok, televíziók, rádiók és hírportálok megítélését vizsgálta.
A Reuters Institute, az Oxfordi Egyetem médiakutató intézete június 15-én kiadta a 2022-es Digital News Reportot, amelyet a 444 szemlézett. Ez a kutatás a világ legnagyobb, évente megjelenő felmérése a médiáról, amely 46 országban elemzi az emberek média- és hírfogyasztási szokásait.
A kutatás Magyarországon is a hagyományos (televízió, rádió, napilap, hetilap) és az online média (hírportálok) elérését külön vizsgálta.
Ez alapján hazánkban jelenleg az RTL Klub 48 százalékos aránnyal a legjobb eléréssel rendelkező hagyományos médiafelület, vagyis a legtöbb emberhez jut el Magyarországon.
Az online médiában az Index vezet 37 százalékkal, második a 24.hu 36 százalékkal, harmadik pedig a 444 és az Origo holtversenyben 30 százalékkal.
Megbízhatóság alapján az emberek a legtöbbre a HVG hetilapot tartják, míg a második helyen az RTL Klub áll.
A dobogó harmadik fokára pedig a Telex hírportál került. A rangsor alsó, kevésbé megbízhatónak tartott részében az utolsó helyre a megkérdezettek által leginkább megbízhatatlannak tartott Blikk napilap került. Azt előzi a TV2 televízió, valamint a Magyar Televízó, vagyis a köztelevízó, amelyben a megkérdezettek 45 százaléka nem bízik.
Nyitókép: Jászai Csaba / MTVA