Stockfotóval indít milliárdos népszavazási kampányt a kormány
2022. február 12. 10:36
A megbízást a kormányközeliként emlegetett Balásy Gyula cégei nyerték el.
A kormány péntek este jelentette be Facebook-oldalán, hogy tájékoztató akciót indítanak a népszavazásról.
Mint írják:
a népszavazáson való részvétellel kiállhatunk a gyermekvédelmi törvény, így gyermekeink védelme mellett. Ezért biztatunk mindenkit arra, hogy vegyen részt a referendumon.
A tájékoztató akció a hagyományos felületek mellett internetes felületeken is zajlik majd, rövidesen tájékoztató honlap is indul, teszik hozzá.
Kedden a Hvg.hu írta meg, hogy jól indult az év a kormánykedvencként emlegetett Balásy Gyula vállalkozásainak: február elejéig már csaknem 20 milliárd forint értékben kötöttek velük szerződést. A New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. egyetlen állami szerv, a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda idei két, nagy összegű szerződését nyerte el. Először január elsején szerződtek 7,87 milliárd forint értékben az „Európa jövőjét érintő, nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátására”.
Február 2-án újabb szerződést is kötött a Rogán-tárca a két Balásy-vállalkozással, szintén év végéig szólóan, ugyanezekre a feladatokra, kiegészítve a „gyermekvédelmi népszavazásra vonatkozó kormányzati kommunikációs kampány megvalósításával”.
A keretszerződés összege is magasabb lett: 11,81 milliárd forint.
Pénteken a Diétás Magyra Múzsa nevű Facebook-oldalon jelent meg poszt arról, hogy a sokmilliárdos kampányban egy úgynevezett stockfotót használtak. Ezek olyan előre elkészített, illusztrációnak szánt fényképek, amelyeket általában egy kisebb összegért bárki megvehet a képügynökségek által tárolt adatbázisokból. A kmapányban használt kép egy Schutterstock-sorozat része, itt nézheti meg.
Így a képen vélhetően nem egy magyar édesanya és gyermeke szerepel.