Szűk három év alatt több mint 4 milliárd forint ment el politikai hirdetésre a Facebookon
2022. február 5. 9:13
És ebben még nincsenek is benne azoknak a bére, akik az oldalon dolgoznak.
Összesen több mint 4 milliárd forint ment el politikai hirdetésre a Facebookon 2019 áprilisa óta, és messze a kormányoldal költött a legtöbbet, 2,5 milliárddal – írta a 444.hu.
A lap számításai szerint a 30 legnagyobb költő között is nyomasztó a fideszes fölény, a Megafon és az ahhoz szorosan köthető Akutális Média együtt majdnem 780 millió forintot hirdetett már el.
Az adatok azonban nem terjednek ki mindenre, például nem tudni, hogy mennyi pénz fenntartani különböző Facebook-oldalakat és -csoportokat, ideértve azok kezelőit és a tartalomgyártó írókat, fotósokat, videósokat, grafikusokat, menedzsereket és bérszámfejtőket.
A Megafon Központ mérete például egy újság szerkesztőségéével vetekszik.
A politikai oldalak bátran költhetnek a Facebookon (és az az alá tartozó Instagramon), hiszen az Állami Számvevőszék közölte:
csak azt ellenőrizheti, amivel a jelöltek elszámolnak, ráadásul a közösségi médiában megjelenő hirdetések nem számítanak politikai hirdetésnek, holott maga a Facebook is azt állítja, hogy azok.
Az ÁSZ szerint ők rég jelezték, hogy változtatni kellene a szabályokon, de erre „egyetlen párt vagy civil szervezet sem reagált”.
A kormánypártok plakátfölényéről itt olvashat bővebben.
Nyitókép: Andrej Cukic/MTI/EPA