Belföld

Félmilliárd forintnál is többet költöttek már kormánypárti influenszerek hirdetéseire a Facebookon

rtl.hurtl.hu

2022. január 3. 16:28

Rákay Philip és Deák Dániel bejegyzései is ebből a pénzből jutottak el szinte minden magyar facebookozóhoz.

Már több mint félmilliárd forintot költött a Megafon Központ kormánybarát influenszerek Facebook-bejegyzéseinek hirdetésére – írta meg a Telex.

A közéleti reklámköltéseket a Facebook dokumentálja, ebből derül ki, hogy a Megafon december 31-én lépte át az 500 millió forintos költést. Csak decemberben 182 millió forintot fizettek ki hirdetésekre.

A Megafon Központ a közéleti Facebook-hirdetésekre legtöbbet költő szereplővé lépett elő Magyarországon, a második a kormány 496 millió forint költéssel, a harmadik a Fidesz 328 millióval, ezt követi az Ezalényeg nevű ellenzéki oldal 130 millió forinttal.

Az 500 millió forintot Deák Dániel, Rákay Philip, Déri Stefi, Trombitás Kristóf, Bohár Dániel, Kötter Tamás, Kovács István, valamint a KonVerzió, a Megafon és A kopasz oszt nevű oldalak hirdetéseire költötték el. A Megafon hirdetési stratégiája arra épül, hogy kevés bejegyzést szponzorálnak, de azokat sok pénzzel, alkalmanként akár több millió forinttal is, hogy gyakorlatilag minden magyar facebookozóhoz eljuttassák.

A Telex írt arról korábban, hogy a Megafon Központ Nonprofit Kft. tulajdonos-ügyvezetője Kovács István, az Alapjogokért Központ stratégiai igazgatója. Ő korábban a Mandinernek azt mondta, hogy konzervatív üzletemberek segítették a Megafon indulását. A cég 2020 nyári indulása után 251 millió forint működési támogatást kapott meg nem nevezett magánszemélyektől és más szervezetektől.

Az Állami Számvevőszék állásfoglalása szerint a politikai hirdetésekre vonatkozó jogszabályok a közösségi médiában megjelenő hirdetéseket nem érintik.

Nyitókép: Rákay Philip érkezik a kötcsei Polgári Piknikre 2016. szeptember 10-én – Fotó: MTI / Varga György

#Belföld#megafon központ#facebook#rákay philip#deák dániel#fidesz#kormánypárti

Címlapról ajánljuk