Luxuscsapda a parkolóban: ezekkel az extrákkal csak a baj lesz, ha használt autót veszel!
2025. augusztus 9. 11:47
Egy használt autó akkor jó vétel, ha nem csak tetszik, de nem is viszi el a fél fizetésed szerelőhöz. Mutatjuk, mely extrák azok, amik csábítóak lehetnek, de hosszú távon sokkal többet vihetnek el, mint amennyit nyújtanak.
Te döntesz: kényelem vagy megfizethetőség
Ha autót vesz az ember, sokszor a szíve dönt, nem a józan ész. Ez teljesen rendben van – különösen akkor, ha a kényelem, a különlegesség, vagy az életstílus fontosabb szempont, mint az, hogy mennyit kell majd a javításra költeni. Az alábbi extrák nem „tiltólistásak”, de ha hosszú távon olcsón fenntartható, megbízható használt autót keresel, érdemes őket elkerülni.
Ez is érdekelhet: Milliókba kerülhet ez az egyszerű mozdulat autómosás közben - mégis sokan elkövetik
Elektronikus lengéscsillapítás: kényelmes luxus, drága rémálom
Az adaptív futómű elképesztően kényelmes tud lenni – az autó „érzi”, milyen az út, és ahhoz igazítja a lengéscsillapítást. De ha elromlik, egy lengéscsillapító akár 200 ezer forint is lehet darabonként, és jellemzően nem egyet cserélnek, hanem rögtön mind a négyet. Ezzel akár 800 ezer forint fölé is kúszhat a javítás végösszege. Ha ilyet látsz használt autónál, kérdezd meg: tényleg szükséged van rá?
Az autóvásárlás nem Tinder: ezekre figyelj, hogy megkíméld a pénztárcád
Légrugózás: puhán suhan, amíg meg nem ereszt
A légrugós futómű csodát művel a komforttal, főleg nagyobb SUV-okban vagy prémium szedánokban. Az autó magassága is változtatható, ami jól jöhet földúton vagy járdaszegélynél. Csakhogy ha ereszt a rendszer, az egész autó megsüllyedhet, és a kompresszort, szelepeket vagy akár a teljes rendszert is cserélni kell. A javítás költsége itt is simán elérheti a félmillió forintot – nem beszélve arról, hogy sok szerviz nem is vállalja a javítást.
Elektromos extrák: az ülésfűtéstől a panorámatetőig
A modern autók egyik nagy előnye a rengeteg kényeztető extra. Elektromosan állítható ülések, fűtés, memóriafunkció, panorámatető, soft-close ajtó – ezek mind remek dolgok… amíg működnek. A gond ott kezdődik, amikor egy apró motor vagy szenzor elromlik, és se bontóban, se újonnan nem találni megfizethető áron a pótlást. Egy hibás panorámatető például nemcsak bosszantóan zöröghet, de be is ázhat – és máris megvan a baj.
Molnár Martin útját nyomon követhetjük a Forma-1-be – A 2025-ös szezon a brit F4-ben címmel indult magazinműsor az RTL+-on. Az epizódokban megismerkedhetsz a 16 éves versenyzővel, akinek nagy jövőt jósolnak a brit F4-es mezőnyben. Kövesd Molnár Martin karrierjét az RTL+ magazinműsorában!
Régi, prémium infotainment rendszer: jó volt tíz éve, most inkább csak baj van vele
A beépített navigációs rendszer és nagy kijelző jól mutat, de tíz év felett ezek gyakran nem frissíthetők, lefagynak, pixelesek, vagy teljesen használhatatlanok. A gyári csere horror áron van, a javítás pedig kétes eredményű. Gyakran az a legjobb megoldás, ha teljesen kiiktatod, és egy utólagos Android fejegységet raksz be helyette – de ezzel a „gyári luxus” értelmét veszti.
Ezt olvastad már? Frissít a Waze, egy sor hasznos újítás jön rá
Egyedi extrák és tuning: lehet, hogy csak neked tetszik
Egy színes beltér, krómozott kiegészítők vagy sportos optikai tuning sokat dobhat egy autó megjelenésén – legalábbis neked. A következő tulajnak viszont lehet, hogy épp ez nem fog tetszeni. Az ilyen egyedi extrák megnehezítik az eladást, és ritkán növelik az autó piaci értékét. A ritka felnikhez drága a gumi, az utólagos hangrendszer pedig akár a fedélzeti elektronika működését is befolyásolhatja.
Kapcsolódó tartalmak:
- Megérkezett a felni, amit nem tudsz lepadkázni – de borsos árat kell fizetni érte
- Leáll a legnagyobb autógyár – ez az oka a váratlan szünetnek
Nyitókép: Pexels