Megszólalt a Telekom és a Vodafone is a keddi leállással kapcsolatban
2024. január 2. 14:27
Mindkét szolgáltató ugyanazzal magyarázta a leállás okát.
Mint arról az rtl.hu is beszámolt, január 2-án, kedden, nagyjából fél 12 körül az egész ország területén akadozni kezdett, vagy teljesen elérhetetlenné vált
- a Vodafone mobil- és internet hálózata,
- a Digi vezetékes internetszolgáltatása,
- valamint a Telekom mobilhálózata és a tévés szolgáltatása.
Kora délután mindkét szolgáltató azt közölte, hogy áramszünet okozott szolgáltatáskiesést.
A Vodafone Magyarország arról adott ki közleményt, hogy a kimaradást áramszünet okozta az egyik szerverközpontjukban, és a forgalom átirányításának ideje alatt a szolgáltatások az ország több pontján nem voltak elérhetőek. Munkatársai időközben a hibát elhárították, így a mobilszolgáltatások ismét zavartalanul működnek.
A Vodafone felhívta a figyelmet arra, hogy néhány mobilkészülék nem csatlakozik automatikusan újra a hálózathoz. Ilyen esetben egyszerű megoldás lehet a készülék újraindítása, vagy repülőgép üzemmódba váltása, majd visszaállítása, amely megoldja a problémát.
Jelenleg a Vodafone ügyfélszolgálata túlterhelt, ezért a szolgáltató kéri az ügyfeleit, hogy az esetleges teendőkkel kapcsolatban a Vodafone Magyarország Facebook oldalát látogassák meg, ahol további információkat találnak. Cikkünk írásának idején azonban a Vodafone Magyarország Facebook-oldala nem volt elérhető.
A Magyar Telekom a Facebookon röviden annyit közölt, hogy
áramellátási hiba miatt a Telekom IPTV és Telekom TV szolgáltatásai, valamint a mobil hangszolgáltatás elérhetősége ma délelőtt akadozhatott. A helyreállításon folyamatosan dolgozunk, a fennakadásért elnézést kérünk.
Nyitókép: Marijan Murat/picture alliance via Getty Images