Kultúra

Sok a panasz a tévékre, de nem az adásra

Nagy Attila KárolyNagy Attila Károly

2023. január 17. 16:11

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerint az utóbbi időben a legtöbb panasz a médiabox és a tv-applikációk működésével kapcsolatban fut be hozzájuk.

Az elmúlt év második felében több panasz is érkezett a média- és hírközlési biztos hivatalához a médiabox és a tv-applikációk működésével kapcsolatban, közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közleményben az MTI-vel.

A legtöbben a műsorfelvételi és -visszanézési lehetőség korlátozottságát, a felvétel funkció nem megfelelő működését és a felvételnél a reklámok kihagyhatatlanságát sérelmezték. Visszatérő kifogások érik emellett a csatornakiosztást is.

A panaszokból és más fogyasztói jelzésekből kitűnik, hogy a tévénézők nem rendelkeznek elegendő információval a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó feltételekről.

Kastory Edina média- és hírközlési biztos szerint nem könnyű átlátni a sokféle műsorfogyasztási módot, hiszen míg a televíziós tartalmakat korábban csak meghatározott helyen, előre meghirdetett műsorrend szerint lehetett elérni, ma már az előfizetői ponttól távol, akár egy okoseszközön is nézhető a tévé, a műsorszámokat pedig a műsorújságban feltüntetett időpontnál később, és akár többször is meg lehet nézni.

Az NMHH szerint a panaszok hátterében az áll, hogy a technológiák határai összemosódnak, és a szolgáltatáscsomagok több különböző platform (tévé, internet, telefon, okoseszközök) egyidejű használatát is lehetővé teszik. Ráadásul a tartalmat más állítja elő, más teszi a műsorba és megint más juttatja el a fogyasztóhoz, tehát nem egyértelmű, hogy hol, kinél lehet panaszt emelni.    

Arról, hogy melyik műsor vehető fel, a tartalomszolgáltató dönt. A műsorok köre az érintettek megállapodásától és nem kis mértékben szerzői jogi vonatkozásoktól függ. A műsorszolgáltatást csak csomagban lehet igénybe venni, az egyes csatornák nem válogathatók össze egyénileg. A felvételre alkalmas eszközök nem teszik lehetővé valamennyi műsor felvételét, a felvétel és a visszanézés során a reklámok kihagyását, átugrását, írja az NMHH.

Nyitókép: Nagy Attila károly / rtl.hu

#Kultúra#nmhh#tévézés#panasz