Kisebb gépet küldött a Wizz Air Budapestre, Olaszországban rekedhetett több utas is
2022. június 17. 16:46
Kitört a pánik, miután önkéntes jelentkezőket toboroztak a malpensai reptéren, akik 250 euró ellenében nem szállnak fel a gépre. Egy utas szerint odáig fajult a helyzet, hogy rendőrt is hívott a személyzet.
15-20 ember járt pórul egy logisztikai hiba miatt a Wizz Air szerdai, eredetileg 22:00-kor induló Malpensa – Budapest járatán – derült ki egy a Redditen közzétett beszámolóból.
A történetről az rtl.hu érdeklődött a légitársaságnál is, de csaknem 24 órán alatt sem kaptunk választ. Ha a Wizz Air mégis nyilatkozik, frissítjük a cikket.
Mint a szemtanú-beszámolóból kiderült, az egy órája a reptéren várakozó utasok 23 óra körül a hangosbemondón keresztül értesültek arról, hogy a személyzet önkéntes jelentkezőket vár, akik 250 eurós kártérítés ellenében nem szállnak fel a géppel, hanem a reptéren maradnak.
A személyzet ezután szembesítette az utasokat azzal, hogy a légitársaság valamiért kisebb gépet küldött a kelleténél, és sajnos nem fog mindenki felférni.
A hevesebb vérmérsékletűek már pánikoltak, sírtak és ordítoztak. Odáig fajult a dolog, hogy rendőrt is hívott a személyzet
– idézte fel a reddites bejegyezésben valaki, aki elmondása szerint maga is utas volt.
Mint írta, az első megoldás az volt, hogy a 30. sorig ülőket felengedik a gépre, akiknek pedig hátrébb szólt a jegye, azok maradnak a reptéren. Aztán változott a terv, és végül azok maradtak a reptéren, akiket a rendszer véletlenszerűen kisorsolt.
A Redditre író utas szerint ment a „matek”, ugyanis sokan gondolták úgy, hogy 250 euró kártérítésért (százezer forintért) cserébe szívesen várnak egy napot a következő járatig.
Nem ez az első hasonló ügye a légitársaságnak, májusban például egy járattörlés miatt rekedt Párizsban több utas is.
Hogy végül mi lett az Olaszországban rekedt utasokkal, arról nincs információnk.
Nyitókép: Gettyimages Hollie Adams / Stringer