Mit kérnek idén a gyerekek karácsonyi ajándéknak? Interaktív plüssök és társasjátékok a slágerlistán
2025. december 2. 12:30
Közeledik a karácsony, és a családok fejében egyre gyakrabban merül fel a kérdés: mit hozzon a Jézuska? Az idei évben az interaktív plüssök és a társasjátékok bizonyultak a legnépszerűbb ajándékoknak a gyerekek körében.
Ahogy közeledik az ünnep, a szülők és nagyszülők hetekig töprengenek, milyen meglepetést válasszanak a gyerekek számára. A boltok polcai roskadoznak a játékoktól, a választék szinte végtelen, ráadásul a trendek is gyorsan változnak. A televíziós reklámok és népszerű sorozatok továbbra is formálják a gyerekek kívánságlistáját, de az utóbbi időben egyre nagyobb szerepet kap a közösségi média és az influenszerek világa is.
A karácsonyi ajándéknál a trend is fontos
„Egy-egy TikTokon felkapott termék iránt szinte robbanásszerűen megnő a kereslet. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy a szülők egyre tudatosabbak, fontos számukra a minőség, a biztonság és az ajándék tartóssága. Olyan játékot keresnek, ami valódi értéket képvisel” – mondta Borhi Zsombor szakértő.
A Covid utáni időszak egyik legerősebb trendje idén is folytatódik: a digitális világ ellensúlyozásaként felértékelődött az offline, közös játékélmény. A szülők már nem csupán tárgyat, hanem közösen eltöltött időt, közös élményt szeretnének adni. Ez a vágy a társasjátékok piacán is megmutatkozik. A kiadók évről évre egyre izgalmasabb újdonságokkal állnak elő, miközben az olyan klasszikusok, mint az Uno, továbbra is népszerűek, de az innovatívabb játékok is egyre keresettebbek.
„Az egyik idei sláger a Shadow Ninja. Bár itt mindenki magáért játszik, a győzelemhez mégis valamilyen szinten csapatban kell működni. Ez egy teljesen új perspektívát ad a megszokott társasozáshoz” – mondta Borhi Zsombor.
- A Remember the Music ideális választás, ha több generáció játszik együtt, hiszen ügyesen ötvözi a mai modern és a régebbi idők zenéit.
- A Kamuzol játékot a fiatalabb generáció nyelvezetére szabták, ahol garantált a nevetés, miközben próbáljuk kitalálni, ki mond igazat.
- A készségfejlesztő és építőjátékok kategóriája továbbra is vezető helyen áll, élén természetesen a LEGO-val, amely idén is minden korosztálynak kínál fantasztikus szetteket.
Karácsonyi ajándéknak érkezik a plüssök új generációja
A plüssfigura örök kedvenc, de a mai kedvencek már jóval többre képesek, mint elődeik. A liszenszelt termékek között Magyarországon továbbra is töretlen a Bing nyuszi és barátainak népszerűsége, akik a legkisebbek biztos befutói. Az igazi áttörést azonban az interaktív plüssök jelentik.
„Az idei év egyik vitathatatlanul legnagyobb slágere egy elalvást segítő plüss” – emelte ki a szakértő. „Ez a különleges játék nemcsak egy puha barát, hanem valódi segítség a kisgyermekes családoknak. Finoman, szinte a szívveréshez hasonló ritmusban szuszogó hangot ad ki, megnyugtató altatózenét játszik, és lágy, álomba ringató fénnyel világít, így segítve a legkisebbeknek a nyugodt elalvásban.”
Azonban van egy új kihívó az interaktív játékok között.
„Az elmúlt évek egyik legnagyobb húzóterméke, ami idén is rendkívül keresett, egy interaktív cica” – árulta el a szakértő. „Ez a kisállat hangokat ad ki, mozog, világít, és hihetetlenül aranyos. A gyerekek egyszerűen imádják, fiúk és lányok egyaránt.”
Karácsonyi ajándék? Labubu, az évszázad trendjátéka
Az év leglátványosabb és legmeglepőbb trendje kétségtelenül a „Kidult” (kid + adult, vagyis gyerek-felnőtt) termékek térhódítása. Ezeket a játékokat már nemcsak a gyerekek, hanem a tinédzserek és a fiatal felnőttek is szenvedélyesen gyűjtik, a trendet pedig egyértelműen a TikTok hajtja.
„Nálunk nyáron robbant be ez az irányzat, és a kereslet azóta is töretlen” – erősítette meg Borhi Zsombor. „A divat koronázatlan királya idén egyértelműen a Labubu. Ezek a rejtélyes, vakdobozos figurák valóságos őrületet indítottak el. A siker titka a kibontás izgalma, hiszen sosem tudni, pontosan melyik figura lapul a dobozban. Egyes ritka szériákért a másodlagos piacokon több száz vagy több ezer dollárt is kifizetnek a gyűjtők. De nem csak a Labubu hódít. Hasonlóan népszerűek az élénk színű, rendkívül puha, innivalót formázó Bobatea (Bubble Tea) plüssök is.”
A népszerű termékek gyorsan fogynak
A karácsony a játékpiacon hagyományosan a legerősebb időszak.
„Az európai játékpiac mintegy 6 százalékkal nő idén, a karácsony az éves értékesítések 23 százalékát adja. Azt látjuk, hogy a vásárlók idén többet költenek, a kosárértékek magasabbak, mint tavaly. A szülők gyerekeik ajándékaira fordított kiadásai várhatóan 12 százalékkal nőnek az előző évhez képest” – részletezte a szakértő.
Borhi Zsombor azt javasolja mindenkinek, hogy ne halogassa az utolsó pillanatra az ajándékok beszerzését: „A legnépszerűbb, legmenőbb termékek, mint az említett interaktív játékok, a sláger társasok vagy a Labubu figurák, rendkívül gyorsan fogynak. Aki biztosra akar menni, hogy a fa alá kerüljön álmai ajándéka, annak érdemes minél hamarabb lecsapnia rá, mert ezekből nem biztos, hogy lesz utánpótlás december végéig.”
Míg a gyerekeknek könnyebb, addig a felnőttek számára kész rémálom kiválasztani a legjobb karácsonyi ajándékot. Hogy milyen bakikat ne kövessünk el karácsonykor, kiderül a Fókusz riportjából.
Kapcsolódó cikkek: