Játék

A játékok leírása

rtl.hurtl.hu

2007. május 10. 12:56

Kíváncsi rá, milyen játékokkal nyerhet? Készüljön fel, gondolkozzék és nyerjen!

BETŰRÁCS
Egy értelmes magyar szó betűit egy rácsban helyeztünk el, természetesen a betűket összekevertük. A feladat: ezen szó betűinek helyes sorrendbe tétele, vagyis a szó kitalálása.

KÉRDŐJELES BETŰRÁCS

A képen látható kilenc betűből álló betűrács egy, két illetve három betűjét kérdőjellel ábrázoltuk. A helyes megfejtés mindössze a néhány hiányzó betű. Ha a játékos kimondja ezeket, máris nyer.

SZÓSZÓRÓ
A képen látható szórészletekből kell összerakni 1-2-3-4 esetenként több értelmes magyar szót úgy, hogy legalább kettő szórészletet fel kell használnia játékosnak. Ha egy szót keresünk, az összes szórészletet használni kell. Az elválasztás szabályai nem érvényesek.

HAMIS ELSZÓLÓ
Egy közismert magyar szólás-mondást egy kissé elferdítettünk. A feladat a helyes mondás megnevezése.

TENGER-PARTY

Egy értelmes magyar szó egy részét ellepte a homok. Fújja le a homokszemeket, és mondja meg, mi ez a szó!

9/5; 9/6; 10/5; 10/6
A képernyőn a játék típusától függően egy kilenc- vagy tízbetűs értelmes magyar szó betűit látjuk összekeverve. A feladat az, hogy öt- vagy hatbetűs szavakat alkosson a megadott betűkből. A helyes megfejtés nem a kilenc- illetve tízbetűs szó, hanem a műsorvezető által megjelölt, újonnan képzett öt- illetve hatbetűs értelmes magyar szó vagy szavak. Egy szó csak egyszer szerepelhet.

SZÓVÁR
A játék folyamán mindig a kiinduló szónál egy betűvel hosszabb, vagy éppen rövidebb szavakat keresünk. A szavakat előre felírtuk a táblára és letakartuk. Kezdésként egy betűt megadunk: a következő sorban ez a betű biztosan szerepel, de nem tudni, hogy melyik helyen. A játékos feladata, hogy egy plusz betű hozzáadásával alkosson egy olyan, értelmes 2 betűs szót, melyben szerepel a fent megadott betű. A következő lépésnél ugyanazok a szabályok érvényesek: a 2. sorban szereplő két betűvel, valamint plusz egy betű hozzátoldásával alkosson egy 3 betűs szót. A feladat így ismétlődik egészen addig, míg az utolsó elbújt szót is kitalálják a játékosok. Esetenként a játék fordítva is játszható: azaz a leghosszabb szótól jutunk el a legrövidebbig.

BŐVÜLET
Azonos vagy különböző hosszúságú szavakat írtunk a táblára. A szavakból két betűt előre megmutatunk, a többit letakarjuk. A játékos feladata, hogy a megadott két betűt kiegészítve, értelmes szavakat alkosson. Egy szó csak egyszer szerepelhet.

SZÁMVADÁSZ
Ebben a játékban egy három vagy egy négy számjegyű számra gondoltunk. A megfejtést elrejtettük a Számvadász táblán. A játékos feladata ezen szám megtippelése, kitalálása. Csak egyetlen jó megoldás létezik, de könnyítésképpen piros illetve zöld színű korongokkal jelöljük, hogy a tippek milyen közel kerültek a megoldáshoz. Ha egy-egy számjegy zöld korongot kap, az azt jelenti, hogy az adott számjegy szerepel a kitalálandó számban, sőt, a számjegy a megfelelő helyi értéken is áll. A piros korong jelentése: az adott számjegy ugyan szerepel a megfejtésben, de még nem a megfelelő helyen áll. Ha egy számjegy nem kap korongot: akkor egyáltalán nem szerepel a kitalálandó számban. A cél, hogy annyi zöld korongot kapjon az Ön tippje, ahány jegyű a feladott szám!

KÉPJÁTÉK
Egy értelmes magyar szót képek formájában, némi furfanggal ábrázoltuk. Nézőink feladata, hogy a képek és jelzések segítségével kitalálják ezt a szót.

SZÁMTORTA
Az ábrán látható torta cikkekre van osztva. Minden egyes cikkben egy szám található, amelyek számtani sort alkotnak. A játékos feladata, hogy rájöjjön a logikára, és így megmondja, hogy milyen szám áll a kérdőjel helyén.

SZÓLÁNC
A játékosnak a megadott szó utolsó betűjével kell egy új, 5 vagy 6 betűs, értelmes, magyar szót létrehoznia. Ha az elhangzott szó kétjegyű mássalhangzóra végződik (cs, gy, ly, ny, sz, ty, zs), akkor következő szónak is ezzel kell kezdődnie.

ORSZÁG-VÁROS-FIÚ-LÁNY
A játékosnak a megadott kezdőbetűvel kell az adott kategóriáknak (fiú név, lány név, ország, város, állat, stb.) megfelelő szavakat mondani. Egy szó csak egyszer szerepelhet.

SZÁMDOMINÓ
A képen dominók láthatók. Felül is, alul is számok állnak bennünk, melyek összefüggnek egymással. A játékos feladata, hogy rájöjjön a logikára, és megmondja, hogy milyen szám áll a kérdőjel helyén.

ELÜTŐ JÁTÉK
Régi írógépünk néha hibát vét, és két szót egymásra ír. A játékos feladata e két szó megfejtése.

A Játékkal kapcsolatos fogalmakról és az ÁSZF-et itt olvashatja

Címlapról ajánljuk