Orbán Viktor ellenzékben még sokallta a politikára költött pénzt, most a Fidesz történetének legdrágább kampányát látjuk
2024. június 3. 19:11
A miniszterelnök 2007-ben még ki akarta iktatni a kampányokból „az emberek félrevezetéséül szolgáló, manipulációs eszközként üzemelő” politikai reklámokat. A Fidesz ma már uniós szinten is bajnok a hirdetésekre költött összegeket tekintve. Hatszor annyit költött a kormányoldal, mint az ellenzék együttvéve, miközben a gyengülés jeleit mutatják.
A Fidesz hatszor annyi pénzt költött politikai hirdetésekre a közösségi médiában az év eleje óta, mint a 13 ellenzéki párt, és a hozzájuk köthető szervezetek összesen – derül ki a Political Capital összesítéséből.
Szerintem Magyarországon valóban túl sokat emészt fel a politika, túl sok összeget, túl sok pénzt. Ezen érdemes változtatni
– mondta Orbán Viktor még 2007-ben, amikor ellenzéki politikusként volt a köztévé vendége.
„Iktassuk ki a választási kampányokból a politikai reklámot, amely Magyarországon nem tájékoztatásként, hanem az emberek félrevezetéséül szolgáló, manipulációs eszközként üzemel.” – Orbán akkor hosszasan fejtegette, miért kellene a rengeteg politikai hirdetést, a kampányok költségeit visszaszorítani.
17 év telt el azóta. A televíziók és a rádiók ma már ingyen közlik a politikai reklámokat a kampányban, de amit ezen spórolnak a pártok, annak a sokszorosát költik el a közösségi médiában.
Mi vagyunk a Fidesz-KDNP szövetség, és a jövő héten felállítjuk a mozgósítás világrekordját
– ez már friss felvétel Orbán Viktorról. A miniszterelnök a múlt szombati Békemeneten is beszélt a kampányról.
Ott vagyunk az ország minden terén, sugárútján, fő- és mellékutcáján, és ott vagyunk a falvakban, a tanyákon, sőt még a magtárakban is.
És a Facebookon, a Youtube-on és az összes, ismert közösségi médiás csatornán.
A Fidesz történetének legdrágább kampányát látjuk ezekben a hetekben
– mondja a választási szakértő, László Róbert.
„Nemcsak, hogy minden idők legdrágább kampányát, hanem uniós szinten is bajnok. Ha megnézzük a májusi költéseket a YouTube-on futó videókra, akkor a május első két hetében futó hirdetések közül a Fideszé az első, a második, és a harmadik helyezés is” – jegyezte meg László Róbert.
A Fidesz, a politikájukat támogató Civil Összefogás Fórum és a Megafon az év eleje óta összesen másfél milliárd forintot költött el hirdetésekre csak a közösségi médiában. Ugyanez az ellenzéki oldalon összesen 250 millió forint – derül ki a Political Capital kimutatásából.
„Hatszor annyit költött el a kormányoldal, mint 13 egészen különböző ellenzéki párt és szervezeteik együttvéve. Na ez jelzi igazán azt, hogy mennyire nem egyenlő feltételek mellett zajlik a választási kampány. Mindezt természetesen legálisan, hiszen ezeket a közösségi média hirdetéseket a törvények, a választási törvények nem is tekintik valójában kampánytevékenységnek” – magyarázta a választási szakértő.
László Róbert szerint a Fidesz számára azért különösen fontos a mostani kampány, mert a kegyelmi botrány kirobbanása és Magyar Péter felbukkanása után a gyengülés jeleit mutatta a kormánypárt.