Völner Pál szerint az ő ötlete volt, hogy emeletes vonatok járjanak az esztergomi vasútvonalon
2023. február 8. 19:03
Völner Pál szerint ő találta ki, hogy emeletes vonatok járjanak az esztergomi vasútvonalon, de erre csak azért volt szükség, mert az utasok nem akarnak sokat gyalogolni, ezért inkább a vonat elején tömörülnek. A korrupcióval vádolt államtitkár erről egy lehallgatott telefonbeszélgetésben beszélt Schadl Györgynek. A MÁV szerint azért kellettek az új vonatok, mert tíz év alatt majdnem háromszorosára nőtt az utasok száma, és a régi vonatokon már nem fértek el.
Emeletes vonat érkezik a Nyugati Pályaudvarra Esztergomból. Az érkezők alig tudnak leszállni, mert sokan már az ajtóban várják, hogy felszállhassanak a visszaútra. A néhány éve felújított vonalon naponta 80 járat jár. Ebből 37-szer, a reggeli és délutáni csúcsban, emeletes vonatok közlekednek. Az első ilyen kocsik 2021. november 2-án indultak el a vonalon, fedélzetükön kormánypárti politikusokkal. Köztük volt Völner Pál is, Esztergom országgyűlési képviselője. A Schadl-ügy nyomozati anyaga szerint néhány nappal korábban beszélt erről is a végrehajtói kamara elnökének. Azt mondta, az ő ötletére vették meg a vonatokat, mert Németországban és Romániában már utazott ilyenekkel.
Szerinte az utasok viselkedése miatt volt szükség a beszerzésre.
Hiába van elég hosszú, hogy mindenki elférne, mindenki az elejére ül be, tudod, hogy amikor beér a pályaudvarra, akkor ne kelljen neki gyalogolni
– hangzik el a felvételen.
A MÁV szerint viszont azért volt szükség az emeletes szerelvényekre, mert korábban annyi utasuk volt, hogy fel se tudtak szállni a vonatra. Erről tanúskodik ez a fotó is, amelyet egy utas osztott meg három héttel az emeletes vonatok érkezése előtt.
2012-ben az éves ingázószám, tehát akik az esztergomi vasútvonalon használták a vonatokat, kb. 2,4 millió volt, és ez a szám évről évre folyamatosan nőtt. A tavalyi évben már mintegy hatmillióan használták a vonatokat az esztergomi vasútvonalon
– tudtuk meg Biber Anett-től a MÁV szóvivőjétől.
A korábbi motorvonatokon legfeljebb 400-an tudtak leülni, ez pedig már nem volt elég. Az emeletes vonatokon 600 ülőhely van, így a reggeli csúcsban ötezer utast is kiszolgálnak.