Sokba került a Wizz Air tévedése, feleslegesen vett drága repülőjegyet a szüleinek egy ügyfél
2022. augusztus 10. 18:51
130 ezer forintért vett repülőjegyet a szüleinek egy magyar nő, mint később kiderült, teljesen feleslegesen. A Wizz Air előbb arról tájékoztatta, hogy szülei gépe Budapest helyett a bolgár fővárosban száll le, ezért azonnal vett két Szófia-Budapest jegyet a szüleinek. Valamivel később már azt írták neki: tévedés történt, mégis Budapestre jön a repülő. A nő vissza akarja kapni a jegyek árát, a Wizz Air ígéri, megtéríti a kárt.
Máltáról, nyaralásból jöttek haza a szülei, de a repülőjegyeket ő intézte, így ő kapott üzenetet a Wizz Airtől – mondta az RTL Híradónak Vaffler-Kőrös Anna Dorottya, aki a mostani nehéz időkhöz képest is jelentősen pórul járt a légitársasággal.
Kapott egy sms-t, hogy nem Budapestre, hanem Szófiába érkezik a repülőgépük. Szüleinek halaszthatatlan dolguk volt Budapesten, ezért meg kellett oldania, hogy időben megérkezzenek a magyar fővárosba.
Próbáltam hívni a Wizz Air-ügyfélszolgálatot majdnem egy órán keresztül, hogy akkor ez most valós-e, és hogy ugyanakkor indul-e egyáltalán a gép, mert egyebekről nem kaptunk információt, de teljesen elérhetetlenek voltak
– idézte fel az érintett. Mivel a Wizz Air nem indít gépet Szófiából Budapestre, egy másik légitársaságnál vett jegyet a szüleinek.
Vaffler-Kőrös elmondta, ez 130 ezer forintjába került, tehát nem a legolcsóbb repülőjegy volt. Nem sokkal ezután azonban újabb üzenetet kapott a Wizz Airtől. Majdnem két órával az előző email után a légitársaság arról értesítette, hogy az előző tájékoztatás rossz információkat tartalmazott.
A szülei gépe tehát mégis Budapesten szállt le, így teljesen feleslegesen vett új jegyet nekik. Emiatt most kártalanítást vár a Wizz Airtől.
Szeretné megkapni a másik repülőjegy árát, de még nem kapott választ a légitársaságtól.
Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének tagja azt mondta, egyértelmű, hogy a Wizz Air hibázott: téves, félrevezető tájékoztatást adott, és ezért felelősnek tekinthető.
A légitársaság a Híradónak azt írta, hogy megtéríti a nő kárát, kifizetik a feleslegesen megvásárolt repülőjegyeket.
Hozzátették, technikai hiba miatt kapott több utasuk is téves rendszerüzenetet augusztus 9-én,
amely szerint augusztus 10-én repülő járataik a Szófiai Repülőtéren fognak landolni. A probléma elhárítása után a légitársaság sms-ben és emailen kért elnézést az utasoktól az esetleges félreértések miatt. A Wizz Air tud róla – írták –, hogy volt olyan utas, aki a tisztázó üzenetek megérkezése előtt tévedésből új jegyet vásárolt.
„Amennyiben más utasunk is hasonlóan járt, számára a légitársaság biztosítja a jegyár 120 százalékos jóváírását WIZZ számlán, vagy annak teljes visszatérítését a társaság részére a Wizz Air panaszkezelési felületén keresztül beküldött számlák alapján” – részletezték.