Havazin

Száguldás 130 km/órával a sípályán

rtl.hurtl.hu

2016. február 18. 13:24

Sosem tagadta, hogy adrenalin függő, de másképpen talán nem is lehet sikeres világklasszis valaki az alpesi síversenyzők között. A Havazin vasárnapi vendége Miklós Edit, akinek felidézzük karrierje eddigi legfontosabb állomásait az exkluzív gyermekkori képektől az első bemutatkozásáig.

Feltúrtuk az archívumunkat, és a 2005-ben indult Havazin első adásában kincsre leltünk. Az akkor még csak 17 éves Miklós Editet és nevelőedzőjét, Bónis Ferencet kísértük el egy nemzetközi versenyre. Edit akkoriban indult először világkupa futamon, és román színekben. 2009-ben versenyzett első alkalommal felnőtt világbajnokságon. 2010-ben pedig résztvett a téli olimpián, Vancouverben, de a lesiklásban hatalmasat bukott, és súlyosan megsérült, helikopter vitte le a pályáról.

Még ebben az évben úgy döntött, országot vált, és  meg is kapta magyar állampolgárságát, így 2011 januárjától Magyarország színeiben versenyez.

Már a 2012/2013-as szezonban sikerült világkupa pontokat szereznie, folyamatosan fejlődött, első kiugró sikere, amire már a hazai közvélemény is felfigyelt,  a 2014-es szocsi olimpián elért 7. helyezése, mellyel a magyar sísport legjobb olimpiai eredményét érte el. Azóta pedig jönnek sorra sikerek. Miklós Edit számtalanszor írt sporttörténelmet az utóbbi években, legnagyobb eredményét tavaly, St Morizt-ban a világkupán érte el, amikor is harmadik lett lesiklásban.

Vasárnapi adásunkban az Editet segítő csapat is bemutatkozik, többek között megnézhetjük, hogyan készíti fel a léceket a versenyre a waxmester, és milyen kegyetlen feladatoknak vette alám magát versenyzőnk a nyári kiképzőtáborban szárazedzője irányításával.

Legeredményesebb alpesi sízőnk után bejárjuk a számunkra kedves síterepeket, ahol ezúttal nem a síelésen volt a hangsúly, hanem más, egyedi élményeken. Vállalkoztunk hajnali szarvas etetésre az erdőben. A csodálatos téli tájat lóháton is élvezhettük, de egy kutyafogattúrára is elmehettünk, mindezeket Innerkremsben.

Raurisban, ahol a patakban is arany folyik, aranyat mostunk, természetesen jóval kisebb mennyiségben mint szerettük volna.

Magyarországon is szolgáltatnak extrém kalandokat a sípályák fenntartói. Sátoraljaújhelyen  például egy kötélpályán csúszhatunk át egyik hegycsúcsról a másikra.

Aki pedig még a vacsoráját is kalandos körülmények között szeretné elkölteni, ajánlunk néhány a 2500 méter feletti helycsúcsot, melyeket csak motoros szánnal és ratrak taxival lehet megközelíteni.

Szlovákiában éjszakai fáklyás túrán jártunk, megnéztük a gyönyörű jégpalotát is. Aki pedig élményfürdőre vágyik, nem győz majd válogatni a jobbnál jobb lehetőségek közül.

Havazin vasárnap 11.40-től, az RTL Klubon!

További információk a www.havazin.hu-n!