Több mint hat hónapja nem küld számlát az MVM egy szállodának, nem tudják lezárni az évet
2024. május 12. 9:47
Így az áfát sem tudják visszaigényelni.
Tavaly október óta nem küld gázszámlát a székesfehérvári Szárcsa Hotel tulajdonosának az MVM, ez pedig jelentős gondokat okoz a családi kézben lévő cégnek – írta a 24.hu.
Ritter Judit azt mondta, hogy a 33 éve üzemelő, csaknem 300 fős családi étteremüknek és 45 szobás szállodájuknak éves szinten nagyjából 30 millió forint a gázfogyasztása. Az új gázévben viszont még egyetlen számlát sem kaptak, így csak megtippelni tudják, hogy mekkora lehet havonta a költség.
A csúszás miatt
- nem tudják lezárni az évet,
- nem tudják visszaigényelni az áfát,
- nem tudnak tervezni.
Rendszeresen érdeklődnek, de egyelőre nem értek el semmit sem. Az MVM tavaly decemberben azt írta: „Az elmúlt hónapban zártuk le az előző gázévet, illetve állítottuk be ügyfeleink számára az új számlázási adatokat, ami jelentős többletadminisztrációval jár. Jelenleg intenzíven – munkaidőn túl is – zajlik a tarifaváltások és a beérkezett szerződések feldolgozása. A feltorlódott munkákat kollégáink rövidesen feldolgozzák, és önök hamarosan kézhez kapják az új szerződés alapján kiállított első számlájukat.”
A 24.hu érdeklődésére a vállalat azt közölte, hogy az üzleti ügyfeleknél jelentkező csúszás nagy részét már kezelték, „így ki nem küldött számla már csak kivételes, egyedi esetben fordulhat elő”.
Nyitókép: Katona Tibor/MTI