Gazdaság

A fiatalok jobban meggondolják, hogy adnak-e borravalót

rtl.hurtl.hu

2024. május 8. 15:51

Csak 13 százalék utasítja vissza, hogy plusz pénzt adjon. 

Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, bár a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért – írta az MTI a Hellopay felmérése alapján. 

A vizsgálat szerint a megkérdezettek háromnegyede jár valamilyen rendszerességgel olyan helyekre, ahol szokás borravalót adni, főképp a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek. 

  • Mindössze 13 százalék utasítja vissza ezt a szokást, 
  • ugyanakkor a megkérdezettek 25 százaléka szívesen ad többet, 
  • 20 százalékuk hagyománynak tekinti, 
  • 10 százalékuk pedig a hangulata alapján dönt. 
  • A szolgáltatás minőségétől további 30 százalék teszi függővé a borravalót. 

A közlemény szerint a borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja Magyarországon. Abban az esetben, ha nem számolnak fel szervizdíjat, a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad, szervizdíj mellett pedig átlagosan 6 százalékot.

A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, utóbbi az ország keleti részében népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább – tették hozzá.

Az online felmérés márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.

Nyitókép: Pixabay

#Gazdaság#borravaló#felmérés#bankkártya#készpénz