A fiatalok jobban meggondolják, hogy adnak-e borravalót
2024. május 8. 15:51
Csak 13 százalék utasítja vissza, hogy plusz pénzt adjon.
Továbbra is népszerű a borravaló intézménye Magyarországon, bár a fiatalabbak már jobban meggondolják, mennyivel adjanak többet a szolgáltatásokért – írta az MTI a Hellopay felmérése alapján.
A vizsgálat szerint a megkérdezettek háromnegyede jár valamilyen rendszerességgel olyan helyekre, ahol szokás borravalót adni, főképp a fiatal felnőttek és a magasabb jövedelműek.
- Mindössze 13 százalék utasítja vissza ezt a szokást,
- ugyanakkor a megkérdezettek 25 százaléka szívesen ad többet,
- 20 százalékuk hagyománynak tekinti,
- 10 százalékuk pedig a hangulata alapján dönt.
- A szolgáltatás minőségétől további 30 százalék teszi függővé a borravalót.
A közlemény szerint a borravaló adását egyértelműen a szolgáltatással való elégedettség motiválja Magyarországon. Abban az esetben, ha nem számolnak fel szervizdíjat, a többség 5-10 százalékos összegű borravalót ad, szervizdíj mellett pedig átlagosan 6 százalékot.
A bankkártya a borravaló-fizetésben már megelőzte a készpénzt, utóbbi az ország keleti részében népszerűbb. A mobiltelefonos fizetés a fiatal felnőttek körében terjedt el leginkább – tették hozzá.
Az online felmérés márciusban készült 1000 fős mintán, a 18 és 65 éves magyarországi internetezők körében. A megkérdezettek közössége nem, életkor, iskolai végzettség, településtípus és régió szerint reprezentatív.
Nyitókép: Pixabay