Tízmilliárdnál többet költhettek a nemzeti konzultáció kampányára
2024. március 19. 16:09
Ez a pénz is Balásy Gyula cégeihez vándorolt.
Bruttó 30 milliárd forint értékben bízták meg több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladataival Balásy Gyula médiacégeit. A szerződéscsomagra a Magyar Hang bukkant a Közbeszerzési Értesítő keddi számában.
A keretszerződéseket elnyerő New Land Media és a Lounge Design többek közt az adóhatóság, a rendőrség és a Nemzeti Filmintézet részére vállalt el médiaügynökségi feladatokat. A tételek közül azonban toronymagasan kiemelkednek a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda számára végzett munkák.
A 30 milliárdos teljes keretből bruttó 21 milliárdot tesz ki négy részmegállapodás, amelyek az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokra”, illetve a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokra vonatkoznak. A négy megbízásból hármat tavaly november 10. és december 21. között kellett teljesítenie Balásy Gyula cégeinek bruttó 10,9 milliárd forint értékben.
Mivel közel ugyanebben az időszakban zajlott a „nemzeti szuverenitás védelméről” szóló kormányzati konzultáció, feltételezhető, hogy ennek kampányára és kivitelezésére költhettek ennyit.
Épp egy hónapja írtunk a G7 nyomán arról, hogy 2015 és 2023 között 1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra, a pénz majdnem háromnegyede Balásy Gyula cégeihez került.
Nyitókép: rtl.hu / Nagy Attila Károly