Így drágultak a legnépszerűbb használt autók tavaly Magyarországon
2024. január 17. 11:51
A Használtautó.hu 2023-ra vonatkozó elemzéséből kiderül, hogy a magyarok milyen autókat hirdettek és milyen átlagáron, a járművek mennyi idő alatt keltek el, illetve mi várható 2024-ben az árak alakulásában. 2024-ben az újautó-piachoz hasonló trend várható, mivel az egyre kevesebb fizetőképes vásárló csökkentheti a drágulás ütemét és mértékét.
2023-ban átlagosan több mint 10 százalékkal drágultak a legnépszerűbb használt autók, olvasható a Használtautó.hu éves elemzésében.
Az újautó-piac és a használt autók importjának komolyabb megtorpanásával ellentétben a havi hirdetések átlagos száma éves viszonylatban növekedett a Használtautó.hu-n: 2022-es 96 223 darabhoz képest 103 266 darabra nőtt, ami 7,3%-os emelkedést jelent.
2023-ban a Ford Focus modellek hirdetéseire kattintottak a legtöbben, második helyen a Škoda Octavia, harmadik helyen az Audi A4 áll. Az elektromos autók között a BMW i3 a legkelendőbb, utána a Tesla Model 3, majd a Nissan Leaf következik. A hibridek közt a Toyota egyeduralkodónak számít: a toplista élén a Corolla, a C-HR és a RAV4 modellek állnak.
A hazsnált autók átlagárának változása így alakult 2023-ban:
- Ford Focus: 2,4 millió Ft 8 (+18,6 százalék)
- Suzuki Swift: 1,1 millió Ft (+10,2 százalék)
- VW Golf: 2,95 millió Ft (+13,7 százalék)
- Opel Astra: 1,6 millió Ft (+6,9 százalék)
- Kia Cee’d: 3,88 millió Ft (+12,2 százalék)
- Škoda Octavia: 3,9 millió Ft (+12,4 százalék)
- VW Passat: 3,5 millió Ft (+0,6 százalék)
- Audi A4: 3,2 millió Ft (-10,8 százalék)
- BMW i3: 10 millió Ft (-12 százalék)
- Nissan Leaf: 8 millió Ft (-10,5százalék)
A 2023-as év legdrágább használt autói a Lamborghinik voltak: az Aventador és az Urus modelleket 100 millió forint felett kínálták. Ezeket a Mercedes-AMG G 63-as modellek követték 80-90 millió forintos eladási árral.
Horváth András autópiaci elemző szerint 2024-ben kifulladhat az ármelkedés: „A mélyponton lévő újautó-piacon már egyre gyakoribbak az óriási, akár sokmilliós kedvezmények, ami azt mutatja, hogy elértek egy határt, amit a vásárlók már nem képesek, és nem is akarnak megfizetni. A használtautó-piacon is hasonló trend várható, mivel az egyre kevesebb fizetőképes vásárló csökkentheti a 2024-ben várható drágulás ütemét és mértékét.”
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba