„Az internetes vásárló mindig tudatosabb”Az internetes vásárlás aránya folyamatosan nő, Magyarországon ez a szelet már 10 százalékra tehető. Egyre nagyobb az aránya a megrendelések csomagpontos átvételének is, ami jóval környezetkímélőbb a házhozszállításnál.
Gazdaság

„Az internetes vásárló mindig tudatosabb”

rtl.hurtl.hu

2022. november 18. 12:26

Az internetes vásárlás aránya folyamatosan nő, Magyarországon ez a szelet már 10 százalékra tehető. Egyre nagyobb az aránya a megrendelések csomagpontos átvételének is, ami jóval környezetkímélőbb a házhozszállításnál.  

A Black Friday hagyományosan az a nap az Egyesült Államokban, amikor emberek tömegei lepik el a plázákat és üzleteket, hogy akciós árú, főleg elektronikai termékekhez jussanak hozzá. A hálaadást követő első pénteken egyedülálló akciókat kínálnak világszerte az üzletek, igaz, hasonló tumultus már egyre kevésbé jellemző a koronavírus-járvány évei után.

A covid ugyanakkor alaposan fellendítette az internetes vásárlást, sokan ekkor élték át először, hogy ez milyen kényelmes, egyszerű formája a vásárlásnak.

„Sokan itt maradtak. Természetesen a covid után visszarendeződött a piac, mindenki újra kiment a szabadba, a plázák és az üzletek is megteltek, de az látszik, hogy az internetes kereskedelem piaci része mégis tud évről évre növekedni” – mondta el a Fókusznak Várkonyi Balázs, az eMAG igazgatótanácsának elnöke.

 

Az internetes vásárlás aránya folyamatosan nő, Magyarországon ez a szelet már 10 százalékra tehető.  

Olivér az orvosi egyetemre jár, a tanulmányaihoz van szüksége laptopra vagy tabletre, reményei szerint tízezreket spórol majd az akciókon.

Mondjuk egy tabletnél, ami olyan 250 ezer forint, szerintem egy 200 körül már meg lehet majd venni most Black Fridayen, szerintem ez egy elég jelentős azért. Egy laptopról nem is beszélve ott akár még nagyon mértékről beszélhetünk talán.

Milán hetek óta kutat az interneten, de vásárlás előtt szerette volna kézbe is venni a kinézett terméket.  Az eMAG kutatása szerint ez egyre jellemzőbb a magyarokra: a minőségről nem szívesen mondanak le vásárláskor, még a gazdasági válság idején sem, inkább türelmesen várnak.

„Az internetes vásárló mindig tudatosabb: körbenéz, végigkattintgatja az oldalakat, és ahol a legkedvezőbb feltételű terméket látja, ott megvásárolja. Ezáltal egy sokkal koncentráltabb tudású vásárlóval állunk szemben, akinek fontos az, hogy a termék hosszú távon működjön. És ebből a kutatásból is látszik, hogy nem szívesen vesznek olcsóbbat, vagy rosszabb minőséget, hanem inkább kivárnak egy picit, vagy elhalasztják a vásárlásokat, például egy ilyen akciós napra” – mondja Várkonyi Balázs.

A Fekete Péntekre a magyarországi kereskedelemben kiugróan fontos nap: tavaly ennél az eMAG-nál 158 ezer megrendelés érkezett 24 órán belül – ez harmincszorosa az átlagnak és idén is hasonlóra számítanak. Hogy ezt ki tudják szolgálni, többszörösére kellett növelni a kiszolgáló személyzet számát.

Taba Péter logisztikai igazgató szerint a Black Fridayra való felkészülés mintegy két hónappal ezelőtt elkezdődött. „Mára már elértük a 250 fős létszámot, összesen 55 ezer néygzetméteren vagyunk jelen. Ez valamivel még meg is haladja a tavalyi évet. Kiszállítás szempontjából sokkal sikeresebb évre számítunk  a tavalyinál” – mondja.

A raktárban a plafonig állnak a termékek a polcokon, és három műszakban csomagolják őket a dolgozók heteken át. Fontos szempont azonban a környezetvédelem, ezért egyre megrendelést csomagpontokra szállítanak ki. Ennek a környezettudatosabb kiszállítási módnak az aránya a tavalyi 20-22 százalékról idén 40-45 százalékra mehet fel.

Kutatások szerint ugyanis a csomagpontos átvétel karbonlábnyoma mindössze egyötöde annak, mintha házhoz szállítanák a terméket. Az internetes vásárlás mellett ez a másik jele annak, hogy egyre tudatosabbak a vásárlók Magyarországon is.

 

#Gazdaság#black friday#emag#internetes vásárlás

Címlapról ajánljuk