Gazdaság

Fél napot vártak a dortmundi gépre, azalatt kis híján megfőttek a Wizz Air Hévízen rostokoló utasai

Nagy Attila KárolyNagy Attila Károly

2022. augusztus 19. 16:33

Madárrajjal ütközött a dortmundi gép, a cseregépre fél napot kellett várni a negyvenfokos utasváróban. A Wizz Air elnézést kér.

Felháborodott olvasói levelet kaptunk csütörtökön nap közben a Wizz Air légitársaság egyik utasától. A neve elhallgatását kérő nő arról számolt be, hogy a Hévíz-Dortmund járatnak augusztus 18-án reggel 10 óra 25-kor kellett volna indulnia, de valami technikai ok miatt a járat nem szállt fel, és az utasok órák óta várnak a gép indulására, hiába.

„A terminálban jelenleg 35 fokos hőség van. Egy darab italkupont kaptunk reggel óta. Kétóránként változik az indulás időpontja. Felháborító. A gép két perccel ezelőtt elment az utasok nélkül” – írta kora délutáni levelében az utas.

Kis híján megfőttek a Wizz Air Hévízen rostokoló utasai
Pelenkázás a forró utasváróban – Fotó: olvasónk / rtl.hu

Pénteken sikerült telefonon beszélni a levélíróval, aki bővebben is beszámolt a kellemetlen reptéri élményeiről. Mint mondta, az indulás menetrend szerinti időpontja előtt közölték a várakozó utasokkal, hogy technikai probléma miatt két és fél óra késéssel indul a gép.

„Azt mondták, hogy szerelőt kell hívni a géphez Budapestről. Három óra múlva érkezett meg, majd nem sokkal később közölték, hogy ezzel a géppel nem lehet továbbmenni. A gép végül utasok nélkül elrepült. Délután háromkor szóltak, hogy cseregépet várnak Lengyelországból. Hat órakor még sehol semmi.”

Az utas szerint a Wizz Air alkalmazottjai nem álltak a helyzet magaslatán, senki semmi tájékoztatást nem tudott adni, az utasok csak a Wizz Air applikációját nézegették némi tájékoztatásért. Ráadásul a hévízi reptéri körülmények nem voltak sokkal jobbak, mint egy pályaudvari váróban.

„Kétszer kaptunk 4 eurós italjegyet a Wizz Airtől, meg egyszer némi zöldséges, rizses húst a reptéri kiszolgálóktól.”

A váróban délutánra volt vagy negyven fok. Rengetegen voltak kisbabákkal, gyerekekkel. Katasztrofális volt. Volt, aki fel is adta, és inkább hazament. 

„Egy apuka a fiát vitte volna Dortmunba focimeccsre, de 3 óra után úgy döntöttek, hogy esélyük sincs a kezdőrúgásra odaérni.”

Kis híján megfőttek a Wizz Air Hévízen rostokoló utasai
Italkupon és ennivaló – Fotó: olvasónk / rtl.hu

Végül jött egy cseregép, és háromnegyed nyolckor, nagyjából kétharmadig tele utasokkal útnak indult Dortmundba.

„A pilóta elmondta, hogy a délelőtti gép hajtóművébe madár repült, ezért hibásodott meg. A Lengyelországból várt cseregép azért nem jött, mert nem tudták vele felvenni a kapcsolatot. Így végül ők jöttek Budapestről.”

Mindezek után este negyed tízkor landolt a gép Dortmundban. A félnapos hévízi rostokolásért kártérítés nem jár, mert technikai okok miatt, a Wizz Air hibáján kívüli okokból történt, tette hozzá az elégedetlen utas.

A Wizz Air az rtl.hu érdeklődésére megerősítette, hogy technikai okok miatt volt fennakadás a csütörtöki Hévíz-Dortmund járat indulása körül. Az alábbiakat írták válaszukban pénteken:

„Az augusztus 18-án Dortmundból Hévízre közlekedő Wizz Air járata madárrajjal ütközött, amely következtében a gépet a Sármellék Repülőtéren alapos átvizsgálásnak vetették alá, és elvégezték a szükséges javításokat is. A repülésbiztonsági okokból szükséges munkálatok miatt a gép nem tudott a menetrendnek megfelelő időben visszaindulni Dortmundba, amelyről a Wizz Air SMS-ben és e-mailben értesítette az érintetteket. A légitársaság végül egy másik géppel szállította el a Dortmundba készülő utasait, így még aznap este ők is eljuthattak úti céljukhoz. A várakozás ideje alatt a repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló személyzet biztosított étkezést az érintetteknek."

A Wizz Air azt is írta, hogy a „járatszerinti gép a javítások után utasok nélkül, a személyzettel tért vissza Németországba, hogy másnap ismét menetrendszerűen tudjon Dortmund és Hévíz között közlekedni”.

A Wizz Air azzal zárta reagálását, hogy a késésre a légitársaság hibáján kívül került sor, és hogy 

a Wizz Air ezúton is szeretne elnézést kérni minden érintettől, akit kellemetlenség ért.


Nyitókép: olvasónk / rtl.hu

#Gazdaság#wizz air#hévíz#hévízi reptér#dortmund#késés#ma