Sarka Kata ás Rogán-Gaál Cecília közös cége 85 százalékos profitrátát hozott össze
2022. június 29. 7:32
Nem nyomulnak a Facebookon, olvasottságuk is szerény, nyereségüket viszont a nagyok is megirigyelnék.
Brutálisan magas, 85 százalékos profitrátát ért el a twn.hu bulvároldalt üzemeltető Top News Hungary Kft., amely Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília közös vállalkozása, írta meg a 24.hu.
A Top News Hungary mindössze nyolc alkalmazottal ért el tavaly több mint 1,56 milliárd forintnyi árbevételt, ebből 1,33 milliárdnyi adózott eredményt tudott realizálni, a nyereséget pedig a tulajdonosok – a jegyzőkönyv szerint – a május 31-ei taggyűlésen hozott döntés nyomán
osztalék formájában ki is utalták maguknak.
A lap szerint mindez egészen kiugró, 85 százalékos profitrátát jelent egy olyan ágazatban, ahol a nagy és sikeresnek mondható hazai médiacégeké is csupán 10 és 20 százalék között mozog.
A médiacég nyilvános beszámolója szerint az 1,5 milliárdos bevétel kizárólag a főtevékenységéből, azaz a „világháló-portál szolgáltatásból” származott. A lap nem talált olyan adatot, amely szerint a Top News Hungary Kft. mással is foglalkozna, mint az említett bulvároldal üzemeltetése, ezért kérdéssel fordultak céghez, van-e más bevételi forrásuk is a twn.hu-n kívül, van-e esetleg másik médiaoldal, ami hozzájuk tartozik. Arról is érdeklődtek az egyetlen megadott elérhetőségen, hogy mi áll a kivételes siker hátterében, de levelükre hetek óta nem kaptak választ Sarka Kata és Rogán-Gaál Cecília cégétől.
A twn.hu alig mutat aktivitást a Facebookon. Hirdetést a 24.hu nem talált a portál saját Facebook-oldalán, de amikor még posztoltak, akkor sem osztottak meg napi 6–8 tartalomnál többet, de ennél kevesebb is előfordult.
A Gemius, cikkünk írásakor legfrissebb, június 27-i adatai alapján a twn.hu a 130. lett a magyar portálok látogatottsági listáján valamivel több, mint 33 ezer látogatóval. Sőt, április 3-án mindösszesen 1400 olvasó kattintott rájuk. A lap szerint a twn.hu a látogatottság alapján a kicsi szereplők közé tartozik a magyar piacon, miközben a kiadója olyan cégek bevételi adatait múlja felül, melyek portáljai az élbolyban vannak a látogatottsági versenyben. Érdekes körülmény, hogy
a twn.hu-nál még a főszerkesztő nevét sem tüntetik fel és egy szerkesztőségi telefonszám sem szerepel az oldalon.
Nyitókép: Balogh Zoltán / MTI