Főtáv: Az a cél, hogy ne kelljen befizetniük a csepeli lakóknak a hibás adat miatt kiszámlázott százezreket
2022. június 14. 14:52
A távhőszolgáltató állítása szerint telefonon is megpróbálták elérni a lakókat a gyanúsan magas értékek miatt, de az esetek többségében nem jártak sikerrel.
A Főtáv a következő napokban egyeztet majd azzal a csepeli lakásszövetkezettel, amely hibásan diktálta be a fogyasztási adatokat, emiatt tévesen több család is 100-200 ezer forintos számlát kapott. A távhőszolgáltató kedden azt közölte: a cél, hogy
az érintett lakók ne szenvedjenek hátrányt, vagyis ne kelljen befizetni a hibás adat miatt keletkezett számlát.
Mint arról az RTL Híradója elsőként beszámolt, a hibát egyértelműen a lakásszövetkezet egyik alkalmazottja követte el, aki rosszul adta meg a fogyasztási adatokat.
A Főtáv közleménye szerint amikor a lakásszövetkezet dolgozója rögzítette az adatokat, akkor a rendszer automatikusan figyelmeztette őt, hogy az átlagos fogyasztástól jelentősen eltér a megadott érték, ám a szövetkezet munkatársai mégis véglegesítették a számokat.
A Főtáv állítása szerint később telefonon is megpróbálták elérni a lakókat, de az esetek többségében nem jártak sikerrel.
Németh Szilárd MTI-hez eljuttatott közleményében mindenesetre felszólította Karácsony Gergely főpolgármestert a jogtalan számlák „azonnali stornójára, visszavonására, rendezésére, a rezsicsökkentés maradéktalan végrehajtására és a sértett lakóktól való bocsánatkérésre”.
A főpolgármester a közösségi oldalán erre reagálva azt írta, hogy az ügyben a panelház ügyeit intéző Kölcsey Lakásfenntartó Szövetkezet munkatársa hibázott, akit azóta el is bocsátottak.
Nyitókép: RTL Híradó