Gazdaság

Mesterséges intelligenciával figyelte az ügyfelek érzelmeit egy magyar bank, rekordbírságra büntették őket

Mohos MátéMohos Máté

2022. április 5. 13:38

250 milliós bírságot szabtak ki a meg nem nevezett pénzintézetre.

Rekordbüntetést, 250 milliós bírságot szabott ki a NAIH egy magyar bankra 2021-ben, mert mesterséges intelligenciával figyelte az ügyfelei hangját, és az érzelmeikre próbált következtetni. Ez jogszerűtlen felhasználásnak minősül, írja a Telex.

A beszédjel-felismerő és értékelő rendszer a kliensek hangulata alapján határozta meg, hogy kiket szükséges visszahívni. Ezzel akarták megelőzni a panaszokat és az ügyfélvándorlást. A NAIH utasította őket, hogy hagyjanak fel a tevékenységgel, mivel az számos ponton sérti az EU-s adatvédelmi rendeletet, a GDPR-t.

Dr. Barta Gergő, a Deloitte kozkázatkezelési szakértője azt írta közleményükben: „Az eset számos problémát felvet; először is az ügyben érintett bank nem szerepeltette az adatvédelmi tájékoztatójában, hogy az adatkezelésnek többek közt ügyfélmegtartó szerepe is van, az ügyfelek tájékoztatás hiányában így tiltakozni sem tudtak ellene. Ezenfelül, az érdekmérlegelési tesztben nem vizsgálják az érintettek oldalát, nem részletezik a hangulati állapot elemzését és az adatvédelmi hatásvizsgálatban sem javasolnak érdemi megoldást ennek a nem elhanyagolható kockázatnak a csökkenésére.”

Nyitókép: Getty Images

#Gazdaság#bank#mesterséges intelligencia#büntetés#gdpr#hang