2023. november 1. 15:59
Bár a Meta pénzért kínálja a teljes reklámmentességet a Facebookon és az Instagramon, az EU azt akarja, hogy a viselkedésalapú reklámozással teljesen hagyjanak fel.
Az európai adatvédelmi szabályozó hatóság beleegyezett, hogy a Facebookon és az Instagramon a nem uniós tag Norvégia által a viselkedésalapú reklámozásra vonatkozóan elrendelt tilalmat kiterjesszék az Európai Unió és az Európai Gazdasági Térség mind a 30 országára – közölte szerdán az európai adatvédelmi hatóság.
Amennyiben a Meta nem tartja be az előírást, akkor a globális forgalmának akár 4 százalékáig terjedő bírságot is kaphat – közölte a norvég adatvédelmi hatóság.
Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) döntése egyben utasítás a Meta európai központjának székhelyéül szolgáló Írország adatvédelmi szabályozójának, hogy két héten belül véglegesen tiltsa meg a vállalat számára a viselkedésalapú hirdetések alkalmazását – írja a Reuters.
A Meta azt közölte, hogy az EU-ban és az EGT-ben lehetőséget ad a felhasználóknak a reklámmentességre egy novemberben bevezetendő előfizetési modellel, ami megfelelne a szabályozási követelményeknek. „Az EDPB tagjai már hetek óta tudtak erről a tervről és teljes mértékben együttműködtünk velük, hogy minden fél számára kielégítő eredményre jussunk” – mondta a Meta szóvivője. Erről a tervről mi is beszámoltunk, tulajdonképpen minimum 10 eurót kér a Meta a Facebook esetében azért, hogy ne legyen rajta reklám.
A mostani fejlemény azonban figyelmen kívül hagyja ezt a gondos és szilárd szabályozási folyamatot – közölték.
Nyitókép: Reuters/Dado Ruvic