Cápák között Extra: a brandépítés kihívásai és lépései
2025. január 26. 21:35
A Cápák között Extra negyedik adás utáni kibeszélőjében Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapító tulajdonosa, Orbók Ilona, a BDO cégcsoport egyik tulajdonos-ügyvezetője, a globális adóstruktúrák kialakításának nemzetközi szakértője; Bengyel Ádám a Foxpost vezérigazgató helyettese, valamint Dr. Csorba Hajnalka az OPTEN stratégiai igazgatója a brandépítés kihívásairól és lépéseiről osztották meg tapasztalataikat.
Miért fontos a vállalkozásoknak a brandépítés?
A brandépítés nemcsak egy logó vagy egy szlogen megalkotását jelenti, hanem egy olyan stratégiai folyamatot, amely megkülönbözteti a vállalkozást a versenytársaktól. Egy erős márka:
- növeli a fogyasztók bizalmát,
- megkönnyíti a piaci terjeszkedést,
- hosszú távon stabilabb bevételt biztosít.
Balogh Levente szerint egy sikeres brand alapja az, hogy a vállalkozás képes legyen összhangot teremteni a termék, a kommunikáció és az értékesítés között.
Balogh Levente a brandépítés lépéseit is elárulta a Cápák között Extrában:
1. Kiváló termék létrehozása
Balogh Levente szerint a brandépítés első lépése maga a termék:
Egy jó termék az alapja mindennek, amelyre minden más épül. Egy rossz terméket semmilyen marketing nem tud hosszú távon sikeressé tenni.
2. A piac építése és a reklám
Ha a termék készen áll, a következő lépés a piac megteremtése:
Amikor megvan a termék, reklámozni kell. Előtte még piacot kell építeniük, hogy keresettek legyenek
– ez azt jelenti, hogy a vállalkozásnak el kell érnie a célközönséget. Hatékony reklámkampányok, közösségi média jelenlét és megfelelő üzenetek megfogalmazása mind elengedhetetlenek ahhoz, hogy a termék ismertté váljon.
3. Értékesítés és terjeszkedés
Amikor ismertté válik a termék, és piacot tud magának építeni, akkor jön a sales is, és akkor kell megpróbálni eladni
– mondta Balogh Levente a Cápák között Extrában. Ez a lépés magában foglalja a kiskereskedelmi hálózatba való bekerülést, az online platformokon való jelenlétet és az aktív értékesítési stratégiák kialakítását.
A Cápák között Extra brandépítéssel foglalkozó részéből továbbá kiderül:
- mi a self-brand szerepe a médiában
- mik a kis cégek lehetőségei a brandépítés szempontjából
- mik lehetnek a nagy márkák titkai
A Cápák között minden vasárnap 20:00-tól látható az RTL-en és az RTL+ Premium felületén! Exkluzív tartalmakban sem lesz hiány, hiszen az adások után Cápák között Extra címmel indul az RTL.hu-n a Cápák között üzleti kibeszélő műsora.