Cápák között

Cápák között Extra: a brandépítés kihívásai és lépései

rtl.hurtl.hu

2025. január 26. 21:35

A Cápák között Extra negyedik adás utáni kibeszélőjében Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország alapító tulajdonosa, Orbók Ilona, a BDO cégcsoport egyik tulajdonos-ügyvezetője, a globális adóstruktúrák kialakításának nemzetközi szakértője; Bengyel Ádám a Foxpost vezérigazgató helyettese, valamint Dr. Csorba Hajnalka az OPTEN stratégiai igazgatója a brandépítés kihívásairól és lépéseiről osztották meg tapasztalataikat. 

 

Miért fontos a vállalkozásoknak a brandépítés?

A brandépítés nemcsak egy logó vagy egy szlogen megalkotását jelenti, hanem egy olyan stratégiai folyamatot, amely megkülönbözteti a vállalkozást a versenytársaktól. Egy erős márka:

  • növeli a fogyasztók bizalmát,
  • megkönnyíti a piaci terjeszkedést,
  • hosszú távon stabilabb bevételt biztosít.

Balogh Levente szerint egy sikeres brand alapja az, hogy a vállalkozás képes legyen összhangot teremteni a termék, a kommunikáció és az értékesítés között.

Balogh Levente a brandépítés lépéseit is elárulta a Cápák között Extrában:

Cápák között Extra: a brandépítés kihívásai és lépései
Balogh Levente a Cápák között 8. évadának Cápája, az ásványvízkirály

1. Kiváló termék létrehozása

Balogh Levente szerint a brandépítés első lépése maga a termék:

Egy jó termék az alapja mindennek, amelyre minden más épül. Egy rossz terméket semmilyen marketing nem tud hosszú távon sikeressé tenni.

2. A piac építése és a reklám

Ha a termék készen áll, a következő lépés a piac megteremtése:

Amikor megvan a termék, reklámozni kell. Előtte még piacot kell építeniük, hogy keresettek legyenek

– ez azt jelenti, hogy a vállalkozásnak el kell érnie a célközönséget. Hatékony reklámkampányok, közösségi média jelenlét és megfelelő üzenetek megfogalmazása mind elengedhetetlenek ahhoz, hogy a termék ismertté váljon.

3. Értékesítés és terjeszkedés

Amikor ismertté válik a termék, és piacot tud magának építeni, akkor jön a sales is, és akkor kell megpróbálni eladni

– mondta Balogh Levente a Cápák között Extrában. Ez a lépés magában foglalja a kiskereskedelmi hálózatba való bekerülést, az online platformokon való jelenlétet és az aktív értékesítési stratégiák kialakítását.

A Cápák között Extra brandépítéssel foglalkozó részéből továbbá kiderül:

  • mi a self-brand szerepe a médiában
  • mik a kis cégek lehetőségei a brandépítés szempontjából
  • mik lehetnek a nagy márkák titkai

A Cápák között minden vasárnap 20:00-tól látható az RTL-en és az RTL+ Premium felületén! Exkluzív tartalmakban sem lesz hiány, hiszen az adások után Cápák között Extra címmel indul az RTL.hu-n a Cápák között üzleti kibeszélő műsora.

#Cápák között#Videó#extra videók#cápák között 2025#cápák között extra#balogh levente#orbók ilona#Dr. Csorba Hajnalka#Bengyel Ádám#brandépítés lépései#brandépítés