„Kicsinyes bosszúból betettek az utolsó helyre” – Dancsó Péter berágott az influenszerlista miatt, a Forbes is reagált
2023. február 21. 16:11
A magyar YouTube koronázatlan királya szerint azért került a Forbes influenszerlistájának az utolsó helyére, mert visszautasította a magazin címlapfotó-félkérését.
Dancsó Péter, az egyik legnagyobb hazai youtuber legutóbbi videójában a Forbes influenszerlistájára reagált. A több mint 10 perces videóban kitért a lista zsűrijére, és pedzegette azt is, hogy mitől lehet hiteltelen a magazin összeállítása.
„A Forbes nevű bulvárlap megkeresett még korábban, hogy szeretnének engem a címlapra tenni, mert összeállítják a legértékesebb influenszerek listáját. Mondjuk én alapból tartalomgyártónak tartom magam, nem influenszernek.
Miután visszautasítottam, hogy Whisperton hátsójába photoshopoljanak, kicsinyes bosszúból betettek a lista utolsó helyére.
– mondta Dancsó, aki ebből azt feltételezi, hogy alapjáraton nem a lista utolsó helyezettjét tervezték a borítóra tenni, és ő csak ezért lett a huszadik.
„Nyugodtan le is hagyhattak volna a listáról, ahogy másokkal tették” – mondta a YouTuber, aki szerint az sem korrekt, hogy „mások zsebében” turkál a Forbes magazin. Dancsó a videóban mindvégig bulvárújságként hivatkozik az egyébként üzleti magazinra. Szerinte ugyanis a Forbes „egy komolytalan oldal, aminek valahol a Story Magazin és a Bors között van a helye”.
Dancsó összefüggést lát aközött is, hogy a listán szereplő emberek többségét – WhisperTont és Forstner Csengét is – a Post For Rent, egy influenszerekkel foglalkozó ügynökség menedzseli. Szerinte ez azért aggályos, mert a WhisperTonról és a Forstner Csengéről készült videóját is tiltotta a TikTok egy órán belül úgy, hogy meg sem szólalt bennük.
Mivel nyilvános, hogy a Forbes-ban rengeteg fizetett cikk jelenik meg, ezért jogos lehet a felvetés, hogy ezzel a listával a Post For Rent manipulálni szerette volna a piac árazását.
– mondta Dancsó Péter, aki a listát összeállító zsűri tagjait átnézve azt találta, hogy a Coca-Cola és a Rossman képviselője is részt vett a szavazáson. Szerinte ez azért problémás, mert a magazinban olyan influenszerek kerültek előtérbe, akik mind a két céggel munkakapcsolatban vannak.
A videós egyébként már korábban is beleállt a lista harmadik helyezettjébe, WhisperTonba. Szerinte ugyanis a homoszexualitását nyíltan vállaló WhisperTon megtestesít mindent, amit az emberek „se a melegekben, se az influenszerekben” nem szeretnek.
Forbes: dehogy
A videóval kapcsolatban megkerestük a Forbes magazint is, akik tagadták a Dancsó által felhozott vádakat.
Mint írták, „a Post For Rent a magyar influenszerpiac egyik legjelentősebb szereplője, a 'nagy nevek' közül alighanem a legtöbb influenszer velük kötött szerződést. Az, hogy a listán szereplő nevek nagy része az ő ügynökségükhöz köthető, pusztán a piaci valóságot, a P4R lefedettségét tükrözi.”
Arra is emlékeztettek, hogy a zsűriben részt vevő márkák (például a Rossman vagy a CocaCola) képviselői akkor sem tudták volna manipulálni a végeredményt, ha netán akarták volna, ugyanis „egyetlen zsűritag két influenszer között tett pontbeli különbsége nem képes a lista helyezéseit átrendezni, a közel százhúsz adatot vizsgáló modellben ennek a hatása marginális.” De ilyen ráadásul nem is volt, Dancsó Péter például sok esetben jobban teljesített egy márka képviselőjénél, mint az adott márkával korábban együttműködő influenszer.
Dancsó Péternek amúgy semmilyen rálátása nem volt a munkafolyamatainkra, ahogy a többi listatagnak sem, nem tudjuk, honnan vette, amiket mondott
– írták.
A Forbes szerint azt látni kell, hogy Dancsó Pétert az ország vezető üzleti magazinja a 20 legértékesebbje közé sorolta a maga kategóriájában.
Sokan szeretnének a maguk területén ilyen szintre eljutni. Gratulálunk Péternek a teljesítményéhez.
Nyitókép: Dancsó Péter Youtube