Lélegzetelállító reklámmal borzolja az idegeket az Emirates légitársaság
2022. január 17. 18:41
A dubaji világkiállításra invitáló reklámban egy légikísérő áll a világ legmagasabb felhőkarcolójának csúcsán, miközben a háta mögött elrepül egy hatalmas Airbus A380-as utasszállító.
A dubaji légitársaság, az Emirates nem éppen magasságiszonyosknak való reklámmal rukkolt ki pár nappal ezelőtt. A dubaji világkiállításra invitáló hirdetésben egy légikísérő áll a a Burdzs Kalifa, a világ legmagasabb felhőkarcolójának csúcsán. Az Egyesült Arab Emírségek 828 méter magas épületét egy hatalmas, négy hajtóműves utasszállító, az Emirates egyik Expo 2020-as festésű Airbus A380-as repülőgépe közelíti meg, majd repül el szinte lépésben a stewardess mögött.
Sokan hitetlenkedve fogadták a reklámot, kamunak, számítógépes trükknek tartva a látottakat, mondván 828 méter magasan olyan szél fúj és akkora az épület kilengése, hogy nincs az a légikisasszony, aki meg tudna maradni a tetején úgy, hogy közben jókora még táblákat is csereberél a kezében.
Az Emirates hétfőn egy kulisszák mögött jellegű videót és sajtóközleményt tett közzé, amiben részletesen leírják, hogyan készült a lélegzetelállító reklám.
A reklámban látottakat speciális effektusok nélkül forgatták, a felvételek elkészülését hosszas tervezés előzte meg. Bár a feladatra a társaság sok légikísérője szívesen jelentkezett volna, a felhőkarcoló csúcsán egy kaszkadőrnő (egy hivatásos ejtőernyős oktató) állt, biztonságosan az épülethez rögzítve.
Az A380-as alacsonyan, kis sebességgel repült, a forgatás során 11-szer kerülte meg a Burdzs Kalifát. A reklámban úgy tűnik, hogy veszélyesen közel haladt el a kaszkadőr mögött, de valójában nagyjából 800 méterre repült el tőle, a kamera teleoptikája keltette a csalóka érzést, hogy szinte megérinti a gép szárnya az épület csúcsán álló nőt.
A reklám tervezése során az Emirates pilótái, repülésüzemeltetési csapatok, légiforgalmi irányítók, helikopterpilóták, drónoperátorok és még sokan mások dolgoztak szorosan együtt, hogy megvitassák és átgondolják a felvételek minden részletét, megkoreografálják a repülési tervet. Mindennek során szigorú kockázatelemzést végeztek, figyelembe vették a légi forgalmat, a berepült területeket, valamint felmérték a lehetséges szél- és időjárási viszonyokat.
Az új reklám 19 országban, 12 nyelven debütált a televíziókban, mozikban és a közösségi médiában. A hirdetés része annak a 20 millió dolláros kampánynak, amellyel az Emirates Dubajba, a világkiállításra csábítja az utazókat.
Nyitókép: Emirates