Vitézy Dávid: Vadnyugati állapotot okoznak az ételfutárok Budapesten – ő így szüntetné meg a veszélyes helyzetet
2024. április 29. 14:31
A főpolgármester-jelölt szerint a szigor, az online helyfoglalás és még több rakodóhely létesítése jelentik a megoldást.
Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt szerint az online kereskedelem felfutásával „vadnyugativá” váltak a közállapotok Budapesten, „minden lehetséges felületet elfoglalnak a futár- és házhoz szállító cégek furgonjai, a járdákon robogók és rollerek nyüzsögnek”. A jelölt szerint a futárokra valós igény van, ám ezek veszélyeztetik és akadályozzák a gyalogosokat és a járműveket.
Az rtl.hu emailben fordult a három legesélyesebb főpolgármester-jelölt, Karácsony Gergely, Vitézy Dávid, valamint Szentkirályi Alexandra sajtóosztályához. A véleményükre voltunk kíváncsiak a fővárosi futárhelyzetről, és annak lehetséges megoldásairól.
Gyakran hallani esetekről, hogy a rolleren-biciklin közlekedő, a KRESZ-t igencsak szabadon értelmező futárok veszélyes helyzeteket teremtenek, illetve másokat akadályoznak az utcákon. Az volt a kérdés,, hogy a jelöltek is érzékelnek-e problémát ezen a téren, illetve milyen megoldási javaslataik vannak. Kérdéseinkre egyelőre csak Vitézy Dávidtól kaptunk választ.
Milyen megoldást ajánl Vitézy?
A jelölt válaszában kiemelte, hogy „külön pontot szenteltünk a 101 pontos programomban a szállításban, rakodásban tapasztalható problémák megoldására”. Ennek része, hogy „a jelenleginél lényegesen több utcai rakodóhelyet jelölünk ki, hogy legfeljebb 50 métert kelljen kézi erővel mozgatni a szállítmányokat”.
Emellett „rakodóhelyekhez először kísérleti jelleggel, és ha beválik, szélesebb körben nyilvános, online időpont- és helyfoglalási rendszert, illetve jól látható foglaltságjelzést” is szeretne kialakítani a fővárosban, azért, hogy a futárok, mesteremberek, illetve költöztetők számára kiszámíthatóbb legyen a munkavégzés.
A közlekedési szabályokat pedig szigorúan betartatná:
a gyalogosok védelmében következetesen szankcionáljuk a szabálytalan megállást, várakozást és a járdán motorozást. .
Azt várja el a szállító cégektől, hogy „a Hungária körúton belül a következő öt évben teljes egészében állítsák át elektromos üzeműre a flottájukat, a kisteherautókat és a robogókat egyaránt”. Emellett el akarja kezdeni kialakítani „a kiszállító cégek működését koordináló, egységes logisztikai rendszert és az ahhoz tartozó külvárosi átrakópontokat”, illetve támogatja a cargo bike-ok működését.
Varnus Xavér a Reggeliben mesélte el, hogy nemrég kis híján halálra gázolta egy ételfutár. Az orgonaművész pont a hatvanadik születésnapja előtti éjjel vált majdnem egy biciklis futár áldozatává.
Hírt adtunk arról a bolondemberről is, aki biciklis futárkodva legalább kétszer felhajtott az M0-ásra, és még akkor sem hajtott le, amikor lehetősége lett volna rá. Az RTL Híradó riportját alább lehet megnézni:
A 2020 óta futárként dolgozó Iványi Marci pedig a Reggeliben azt mesélte el, hogyan lehet ételfutárként óránként 5000 forintot keresni:
Nyitókép: MTI / Illyés Tibor / MTVA / Branstetter Sándor