Magyar Péterre cserélte Fekete-Győr Andrást a CÖF a dollárbaloldalos kampányában
2024. április 5. 9:39
Nemrég kerültek az utcákra a CÖF dollárbaloldalos óriásplakátjai, de a készítéskor még nem számoltak azzal, hogy Magyar Péter válik az ellenzék fő vezéralakjává.
Az interneten – például a YouTube-on – már látható a Civil Összefogás Fórum (CÖF) új politikai reklámja, ami igazából a két héttel ezelőtti „Megvették őket kilóra” hirdetés átdolgozott verziója. A békemeneteket szervező, Fidesz-közeli CÖF bő két héttel ezelőtt megjelent reklámjai, illetve óriásplakátjai az ellenzék négy alakját, Fekete-Győr Andrást, Gyurcsány Ferencet, Karácsony Gergelyt és Márki-Zay Pétert támadták, azzal vádolva őket, azaz a „dollárbaloldalt”, hogy azért támogatják a háborút, mert Amerikából pénzelik őket.
A CÖF hirdetései március 15. körül jelentek meg, amikor kiderült, hogy Magyar Péter, Varga Judit egykori igazságügyi miniszter volt férje a vártnál jóval nagyobb tömegeket tud mozgósítani, és pár hét alatt komoly kormányellenes erővé tudott válni. Az ellenzéki oldalon megjelenő új szereplő miatt a CÖF most változtatott a dollárbaloldalazó kampányán.
A neten már látható új hirdetés fókuszába Magyar Péter került. A szpot azzal kezdődik, hogy felteszik a kérdést, „kicsoda valójában Magyar Péter?” majd bejátszanak egy vele készült interjúból egy mondatot tőle, ami szerint „alapvetően én egy liberális ember vagyok”. Erre jön rá a konklúzió: „Na őt is megvették kilóra, Magyar Péter csak egy újabb dollárbaloldali politikus.”
A reklám a korábbi, festékszóróval rajzolt dollárjelekkel operáló képi világot használja, azonban a négy ellenzéki politikus közül a momentumos Fekete-Győr Andrást lecserélték Magyar Péterre. A csoportképen Fekete-Győr helyére Karácsony Gergelyt rakták, míg Magyar Péter Gyurcsány és Márki-Zay közé került – mint az cikkünk nyitóképén is látható.
Márki-Zay közelsége valószínűleg nem véletlen, a kormányközeli sajtóban ugyanis csütörtökön jelentek meg azok a Magyar Péter lejáratását célzó cikkek, amik szerint Magyar Péter kampányát közvetve Márki-Zay Péter pénzeli („a dollárbaloldal Márki-Zay mozgalmán keresztül kapja az amerikai pénzeket, így nagyon valószínű, hogy ebből is finanszírozzák az agresszív exférj kampányát” – írta például az Origo).
A CÖF egyébként a plakátot egy amerikai punkzenekartól csente el.