BKK-igazgató: halljuk, hogy bizonyos kormányzati szereplők fel akarják emelni az autópályán a sebességhatárt
2023. december 2. 12:44
Vajon mennyire?
Mint arról beszámoltunk, Lázár János építési és közlekedési miniszter a szakbizottsági meghallgatásán arról beszélt, hogy két lépcsőben átírná a KRESZ-t: 2025-ben kiterjesztené azt az elektromos rollerekre, 2026 elejére pedig egy teljesen új közlekedési jogszabálycsomag készül.
A hvg.hu megkérdezte Bodor Ádámot, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatóját, hogy miért kell várni 2026-ig, amikor évek óta szó van arról, hogy készül az új KRESZ-módosítás.
„Őszintén? Nem tudom. A KRESZ módosításával kapcsolatban az elmúlt években a szakmai és civil szervezetek, valamint a kormányzati szereplők, azaz a belügyi és a közlekedési tárca, illetve a rendőrség konszenzusra jutottak, a vitafolyamat 2021-ben lezárult. A BKK is részt vett ezeken az egyeztetéseken, a javaslataink pedig tárcaközi egyeztetéseken is átestek” – válaszolta a szakember.
Szakmai körökben nincsen vita, azonban hallunk olyan véleményeket is a háttérből, hogy bizonyos kormányzati szereplők egészen más KRESZ-t szeretnének, például fel akarják emelni az autópályán a sebességhatárt
– tette hozzá Bodor.
Az interjúban az elektromos rollerekről is szó esik.
„Jelenleg 12 ezer megosztott roller van Budapest utcáin, ebben nincsenek benne a magántulajdonban lévő eszközök. A legfontosabb lépés az lenne, ha a KRESZ járműnek nyilvánítaná ezeket, és tisztázná, hogy ki, hol és milyen körülmények között közlekedhet az elektromos rollerekkel" – fejtette ki a szakember.
A kisebb teljesítményű rollerek, amelyek maximum 25km/h-val mennek, a kerékpárral azonos kategóriába esnének. Az ennél nagyobb sebességű eszközök pedig a segédmotoros kerékpár vagy motorkerékpár kategóriába eshetnek. Annak az eszköznek, ami 50 vagy 70km/h-val mehet, semmi keresnivalója nincsen a kerékpárúton sem
– tette hozzá.
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Lehotka László