Nyolcvan indiai sofőrt igazol a Waberer's a munkaerőhiány miatt
2022. március 30. 18:33
Az első időszakban tapasztalt magyar sofőrök mellé ülnek be.
Még idén munkába állhat 80 indiai sofőr és 2 diszpécser Waberer's-nél. A Portfólió cikke szerint erre azért van szükség, mert a kiöregedő kamionosok és a sok pályaelhagyó miatt munkaerőhiánnyal küzdenek.
A magyar szállítmányozó cégnél elkezdődött a jelentkezők kiválasztása, ami után indulhat a sofőrök hazai vizsgáztatása is. A Waberer's azért van nehéz helyzetben, mert pont akkor küzdenek munkaerőhiánnyal, amikor a szállítás iránti kereslet folyamatosan nő.
Barna Zsolt, a Waberer's International Nyrt. vezérigazgatója szerint a jelenlegi szituációt lehetetlen csak béremeléssel kezelni.
A Waberer’s szerint továbbra is magyar és régiós gépkocsivezetőkre támaszkodnak elsősorban, de most kénytelenek Indiából pótolni a távozó kamionosokat. Szerencsétlen helyzet, hogy a magyar mellett a szerb és az ukrán piac is elkezdett kiürülni, de hasonló a helyzet Romániában is.
Európában általánosságban pozitív az indiai munkavállalók megítélése, sok helyen szívesem foglalkoztatják őket, a felkészültségük és a munkamoráljuk is kiváló.
A lap emlékeztet: Indiában nagy hagyományai vannak a nemzetközi munkavégzésnek, ezért könnyen találtak olyan jelentkezőket, akik már korábban végeztek szállítási, fuvarozási feladatokat. A cég közölte, hogy az indiai kamionosoknak Magyarországon kell majd tanfolyamokon részt venniük, hogy megismerjék a helyi viszonyokat és jogszabályi előírásokat.
A munkavállalói engedélyek valamint vízumok intézése április közepén fejeződik majd be, a sofőrök több hullámban fognak megérkezni május első hetéig.
Meg kell szerezniük a gépjárművezetéshez szükséges kártyát, majd átesnek a PÁV-vizsgálatokon. Az első időszakban tapasztalt magyar sofőrök mellett fognak ölni nyár végétől és szeptember elejétől pedig önállóan fognak fuvarokat teljesíteni.
Ezek a munkavállalók nem magyar dolgozók elől veszik el a kenyeret, hiszen ma is több tízezer olyan aktív korú magyar munkavállaló van, akik beülhetnének a volán mögé akár azonnal, mégsem teszik.
– mondta Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs menedzsere. Árvay szerint a hazai sofőrök 40 százaléka 50 évnél idősebb, 10-12 százalék pedig már 60 éves is elmúlt. Az ő kiesésük azt jelenti, hogy hamarosan tízezres nagyságrendű munkaerőhiány is felléphet a szektorban.
Nyitókép: Waberer's International