„Sok munkát kell befektetni, hogy eljussak a Forma-1-be” – interjú Molnár Martinnal, az F4 magyar csillagával

rtl.hurtl.hu

2025. június 21. 8:13

A brit F4-es bajnokságban versenyzik a tizenhat éves Molnár Martin, nem is akárhogyan. Összetettben cikkünk megjelenéséig az első helyen áll abban a sorozatban, amelyikben egykor Lando Norris vagy Oscar Piastri is elkezdett versenyezni. De hogyan indult a karrierje? Félt-e valaha az autóban? Mit tart a legnehezebbnek, és mit szeret a legjobban az autóversenyzésben? A magyar reménység válaszolt az RTL.hu kérdéseire. Nézd meg a videónkat!

A korábbi autóversenyző Kiss Pál Tamás az egyik mentorod, márpedig ő a brit F4-es bajnokság egyik esélyesét látja benned. Ez azért jó kis önbizalomnövelő, igaz?
Igen, nagyon jó ilyeneket hallani egy korábbi versenyzőtől. Tomi valóban a mentorom, rengeteg jó tanáccsal lát el, és amikor nincs ott a pálya szélén, telefonon akkor is sokat beszélünk. Nagyon jó vele együtt dolgozni.

Idén produkáltál már egy leggyorsabb kört az első versenyen Donington Parkban, majd Silverstone-ban ismét, összetettben pedig vezeted a mezőnyt. Ebből ugyancsak lehet táplálkozni?
Igen, mert ez is azt mutatja, nagyon jól sikerült a felkészülésünk, az autót is sikerült jó „ablakba” hozni, jó beállítási tartományba, s nagyon jól működik alattam. Örülök, hogy így indult az év.

Az RTL Magyarország stratégiai médiatámogatást nyújt Molnár Martinnak, hogy közelről követhessük a 16 éves magyar pilóta útját a Forma–1 felé. A partnerség részeként az RTL+ magazinműsort is indított Martin brit F4-es szezonjáról. Molnár Martin útja a Forma-1-be – A 2025-ös szezon a brit F4-ben címmel indult magazinműsor az RTL+-on. Az epizódokban megismerkedhetsz a 16 éves versenyzővel, akinek nagy jövőt jósolnak a brit F4-es mezőnyben. Kövesd Molnár Martin karrierjét az RTL+ magazinműsorában!

De hogyan jött az autóversenyzés? Családi indíttatásból váltál a szerelmesévé?
Apukám vitt el kiskoromban gokartozni, akkor lettem a sportág rabja, a gokarttal kezdődött minden. Szerettem már akkor is a sebességet, nagyon élveztem. Amikor aztán átülhettem egy versenygokartba, ami sokkal gyorsabb, abban még inkább élveztem a vezetést. Nyolcéves koromban elkezdtem versenyezni, azóta nincs megállás.

Ez az első autós emlékképed? A gokartozás?
Igen. Az első versenyem szinte a semmiből jött, akkor még csak edzettem, nem terveztünk elindulni, valamiért mégis beneveztünk. Nem vártunk tőle túl nagy eredményt, ehhez képest nem sikerült rosszul. Megleptem a környezetemet, ők gyengébb versenyzésre számítottak. Tavalyelőtt ültem át Forma-autóba, akkor kezdtünk el tesztelni, tavaly pedig az első versenysorozaton is részt vettem. Az idei a második évem.  

„Nagyon sok munkát kell befektetni, hogy eljussak a Forma-1-be” – interjú az F4 magyar csillagával
A Virtuosi Racing két pilótája, Salim Hanna (balra) és Molnár Martin

Izgulsz még versenyek előtt?
Már nem különösebben. Az első futamokon egy új kategóriában persze még izgulok, de ahogy megszokom a mezőnyt, a körülményeket, elmúlik az izgalom.

Félni sem féltél soha versenyautóban?
Nem. Soha. Olyan előfordult már, hogy kevésbé éreztem magam komfortosan az autóban, de hogy féljek, olyan nem volt.

A magyar pilóta a brit Formula–4 negyedik fordulójában Thruxtonban megszerezte autóversenyzői karrierje első futamgyőzelmét

Van olyan versenyző, aki inspirál? Akit a példaképednek tartasz?
Kifejezett példaképem nincs, ha mégis mondanom kellene valakit, Michael Schumachert említeném, nekem ő a top pilóta. Inspirációra viszont sokakból lelhetek, azokból is, akik a Brit Formula 4-ben nevelkedtek, mint Lando Norris, Oscar Piastri vagy Jack Doohan. Nagyon motiváló, milyen messzire el lehet innen jutni.

Októberig tart a 2025-ös brit F4-es bajnokság. Csak a versenyek alatt időzöl Angliában vagy egész évben?
Az év elején leginkább Angliában tartózkodtam, a sok teszt miatt elsősorban, logisztikai szempontból ez tűnt helyesnek. Immár azonban az a terv, hogy a versenyek között hazajövök, és nem maradok folyamatosan kint.  

„Sok munkát kell befektetni, hogy eljussak a Forma-1-be” – interjú Molnár Martinnal, az F4 magyar csillagával

Hogy fér ebbe bele a tanulás? Mert egy tizenhat éves fiatalember esetében annak is ugyanolyan fontosnak kellene lennie…
Fontos is, próbálok rá minél több időt szakítani. A futamok idején a versenyzés van fókuszban, de két verseny közt igyekszem minden lemaradásomat bepótolni, és olyankor természetesen én is iskolába járok.

Ha valaki tizenhat évesen ilyen szinten versenyez, az roppant tudatos, érett személyiségre vall. Ebben a korban viszont nem szoktak ennyire tudatosak lenni a sportolók. Te hogyan ösztönzöd magad erre?
Valóban tudatosan élek, ebben segít, hogy nagyon sok időt töltök felnőttek közt, köztük nőttem fel, így korábban is kellett felnőnöm. A család is nagyon sokat segít, arra neveltek, hogy egyedül is boldoguljak. Kialakult a napi ritmusom, be kell tudnom osztani az időmet. Sokat vagyok a pályán, de ha nem, akkor is próbálok minél több időt az edzőteremben eltölteni.

Az autóversenyzésben talán az egyik legfontosabb, hogy minden pillanatban rendkívül koncentrált tudj maradni, egy másodpercre se engedj ki. Hogyan tudja magát az ember erre trenírozni?
A Fit4Race segíti a felkészülésemet, sokat járok hozzájuk edzeni. Erőnléti gyakorlatokat is végzünk, emellett kognitív képességfejlesztő feladatokat is, amelyekkel a reakcióidőmet fejleszthetjük. Ők egyébként a versenyekre is elkísérnek, olyankor az étkezésemet is felügyelik, és az egész hétvégén segítenek abban, hogy a lehető legjobb állapotban üljek be az autóba. Szóval mondhatom, hogy az autóversenyzés szinte minden pillanatomat kitölti.

Mi a legnehezebb része?
Talán az, hogy semmi másra nem jut idő. Ez az életem. Miután azonban nagyon szeretek versenyezni, egyáltalán nem bánom.

Mit szeretsz a legjobban az autóversenyzésben?
Azt, amikor a pályán lehetek, az autóban ülve. Mindig azt várom a legjobban. Nincs jogosítványom, szóval én csak a pályán vezethetek.

A Forma–1 a legnagyobb álom?
Igen. Nagyon sok munkát kell befektetni ahhoz, hogy eljussak oda, de mindent megteszek érte.

Fotók: Martin Molnar Racing/Facebook