Hotel Margaret

Hámori Barbara életében otthon is minden a sorozatokról szól

rtl.hurtl.hu

2022. január 31. 7:00

Mindig is szeretett volna krimit készíteni, de a skandináv hangulatú komor műfaj helyett inkább egy Ötvös Csöpi-féle, könnyedebb sorozatot akart csinálni. A Keresztanyu és a január 31-én induló Hotel Margaret showrunnerével beszélgettünk a telenovellák világáról és természetesen legújabb krimijéről.

Mióta dédelgetted azt az álmot, hogy egyszer megírhatsz egy Hotel Margarethez hasonló krimisorozatot?

Abban biztos voltam, hogy szeretnék krimit csinálni, de nem ezt a sötét, skandináv hangulatú, nagyon nyomasztó krimit, hanem az úgynevezett „light crime” műfajt vagy egy ilyen könnyedebb nyomozós, agyalós és inkább viccesebb sorozatot. Amikor Kolosi Péterrel elkezdtünk arról beszélgetni, hogy kellene egy új napisorozat, akkor belöktem, hogy mit szólna hozzá, hogy ha ebbe az irányba mennénk és nyitott volt rá. Innentől kezdve azokat az inspirációkat vettem alapul, amiken felnőttem és így kanyarodtunk az Ötvös Csöpi-Bujtor filmek felé. Illetve nyilván azok az alap krimisorozatok – akár a Columbót, akár a Poirot-t vesszük –, amiket gyerekkoromban néztem, mind-mind inspiráltak. Próbálkoztunk egy olyan hangulatot megteremteni, amire Magyarországon már a 80-as, 90-es években volt példa. 

Egy „feel good” balatoni sorozatot akartunk csinálni, mindamellett, hogy ez egy izgalmas krimisorozat. 

Igazából ez a sok összetevő rakta össze, hogy mi az, amit szeretnék és ezután elindult egy nagyon intenzív írószobai-fejlesztői munka, amiben megalkottuk az alaptörténetet, az alapkaraktereket, a viszonyrendszereket és azt is, hogy ebbe a sorozatba a fiatal célközönséget szeretnénk egy kicsit jobban beemelni. Így lettek az influenszerek a főszereplők, de meg akartuk tartani az ismert karaktereinket is a vidéki szálloda személyzetével.

Fotó: Bielik István  / RTL Magyarország

Hogyan kezdtek neki egy ilyen sorozat megalkotásának? Milyen fázisokon megy keresztül a történet, mielőtt elkezdődne a forgatás?

Ilyenkor készül egy úgynevezett évadterv, amiben benne van, hogy egyáltalán mit akarunk elmesélni, honnan hova jut el a nyomozás, és onnantól kezdve elkezdődik a sztoriépítés. Ennek három fontos lába van. Az egyik a sztori kitalálása, ezt egyedül csinálom mind a Keresztanyuban, mind a Margaretben. Úgynevezett sztorirácsot írok, hogy körülbelül kikkel, mi fog történni az adott epizódban. Egy adott részben – egy ilyen telenovellában – általában öt történetszál váltakozik egymással és leírom, hogy ebben az epizódban mi lenne az az öt, utána ez átkerül az „outline” írókhoz, ők már jelenetekre bontják ezeket, és utána kapják meg a dialógírók, akik nyilván a párbeszédeket és magát a jelenetet megírják. Ebből születik meg a forgatókönyv, és ez kerül be a gyártási tervbe.

Volt olyan karakter, akit kifejezetten egy színésznek álmodtál meg?

Nem. A Margaretnek előbb születtek meg a karakterei, minthogy megtaláltuk volna hozzájuk a színészeket. Ilyen szempontból picit fordított volt, de a színészek nagyon szépen belakták a karakterüket, teljesen sajátjukévá tették.

Fotó: Sallak Dóra  / RTL Magyarország

Vannak olyan karakterek, akiket szerettetek megírni, illetve éppen emiatt a nézők kedvencévé is válhatnak majd a premier után?

Abszolút. Tordai százados kifejezetten jutalomjáték Őze Áronnak, nekünk pedig jutalomjáték volt megrendezni és megírni. Ő egy excentrikus karakter és közben végtelen szerethető a maga fura módján. Akit még kiemelnék, az talán Pál Andris, aki a gonosz befektetőt játssza majd, aki egészen fantasztikusan hozza ezt a figurát. Illetve, talán pont Bognár Gyöngyinek – aki szintén egy nagyon ellentmondásos hölgyet játszik – egészen szuggesztív módon sikerült megteremtenie Judit karakterét. A fiatalok közül például Schumacher Vandával fantasztikus meglepetés volt együtt dolgozni, ő egy őstehetség. Egészen ösztönösen old meg feladatokat. De nehéz kiemelni bárkit is, mert egészen prémium csapat jött össze: Mészáros Mátétól kezdve, Csallóy Zsuzsin, Bede Fazekas Szabolcson, Epres Attilán át… tényleg felsorolhatnám az összes színészünket, akik egészen kimagasló teljesítményt hoznak a sorozatban.

Amellett, hogy vezető írója és rendezője is vagy a Hotel Margaretnek, te vagy a showrunnere is. Ez mit jelent pontosan?

A showrunner az, akinek a víziója megvalósul. Ő az, aki a történetet írja, és általában ő a vezető rendező is. Ez azt jelenti, hogy a teljes történetért én felelek és a megvalósításnak kvázi vezetőrendezőként viszem az összes részlegét: ruha, smink, haj, berendezés, kellék, minden kreatív szempontból hozzám tartozik.

Fotó: Bielik István  / RTL Magyarország

Vezetőrendezőként vannak olyan epizódok, amiket semmiképp sem adsz ki a kezed közül?

A nyitó és a záró epizódokat mindig én rendezem, egyébként a Keresztanyuban is, és a nagy tömeg- és főjeleneteket szintén általában magamra rántom. Egyszerűen azért, mert ezek eléggé nehezek és én viszonylag tiszta vízióval rendelkezem, hogy mit akarok a képernyőn látni. Kialakult egy hagyománya, hogy a nagyon macerás jeleneket elviszem. Emellett nagyon szeretek vígjátékot rendezni, abban jó is vagyok, ha szabad így fogalmaznom (nevet). 

Általában az írást ott fejezem be, amikor rendezek, mert rengeteg gag és ötlet eszembe jut, amiket még hozzá lehet rakni.

Televíziós műsorkészítés szempontból mitől lesz különleges a Hotel Margaret? A Keresztanyu és a Drága örökösök esetében is egy egész falut felépítettek a forgatáshoz, volt hasonlóan izgalmas faktora a Hotel Margaret felvételeinek?

Azt gondolom, hogy attól, hogy két egymástól 200 km-re lévő helyszínen – egyrészt a budapesti stúdió, másrészt a tihanyi helyszín – meg kellett oldanunk, hogy térben és időben különböző időpontokban vegyünk fel akár olyan jelenetet, hogy valaki a tihanyi szállodába bemegy, és aztán beérkezik a stúdiónak a szobájába. Rengeteg ilyen technológiailag érdekes feladatunk volt. Sokat forgattunk vízen katamaránokkal, vitorlás hajókkal, vízibiciklikkel, supokkal, motorcsónakokkal, tehát rengeteg olyan vízi jelenetünk van, amitől ez egy igazán speciális felvételtechnikát igénylő dolog volt és nyilván időigényesebb is ebből a szempontból. Forgattunk valódi vitorlás versenyen is, ahol a mi hajónk is indult a színészeinkkel, úgyhogy voltak kifejezetten izgalmas dolgok.

Fotó: Bielik István  / RTL Magyarország

Több mint egy hónapot töltöttetek a Balatonon és szinte az összes színész úgy nyilatkozott, hogy imádták a forgatást, sőt munka után sok időt töltöttetek együtt. Neked showrunnerként volt rá időd, hogy csatlakozz ezekhez a közös lazulásokhoz?

Persze. Együtt laktunk, közös szobáink voltak, úgyhogy ilyen szempontból én is teljesen a csapat tagja vagyok és nagyon jó barátságok születtek ez alatt az egy hónap alatt. Nyilván a stáb nagy része Keresztanyu, Drága örökösök óta velünk van, tehát ott nem voltak nagy meglepetések, de azért a színészekkel új barátságok születtek. Remek egy hónap volt, nagyon jól éreztük magunkat.

Egy korábbi interjúdban említetted – még a Keresztanyu premiere kapcsán –, hogy kifejezetten fontosnak tartod, hogy példát mutass a nőknek, hogy lássák, a régi szerepek ma már nem igazán valóságosak. A Hotel Margaretben is megjelenik majd a „women power”?

A két rendőrünk közötti dinamikában azért szépen megmutatkozik az, hogy a kicsit régivágású Tordai százados mellett hogyan tud egy fiatal nyomozónő érvényesülni. És hogy az ő igazsága valójában ugyanolyan igazság, mint az igazán dörzsölt, tapasztalt férfi nyomozóé. De ez nem egy gender sorozat, itt nem ezen voltak a fő hangsúlyok. Azt érzem, hogy itt eléggé egálban vannak az erőviszonyok a férfi és a női karakterek között.

Fotó: Sallak Dóra  / RTL Magyarország

A másik gyermeked a Keresztanyu is javában fut az RTL Klubon, így tavaly ősszel párhuzamosan forgattátok a két sorozatot. Hogyan tudtad mindkettőt egyszerre menedzselni?

Nyilván beosztottam, hogy melyik héten, melyik sorozatban rendezek, vagy éppen melyiket írom, mert ugye ez a két dolog van, amit állandóan csinálok. Viszont kiváló kollégáim vannak, mind a két produkciónak van két nagyon szuper kreatív producere – Zsingor Dani a Keresztanyué, Kocsis Rita pedig a Margareté –, és ők szívvel-lélekkel ott vannak 0-24-ben. Amikor én nem vagyok ott, akkor is totálisan ugyanazt viszik. Nagyon erős csapatok vannak a produkciók élén.

Van olyan egyáltalán, amikor tudsz egy kicsit pihenni ennyi munka mellett?

Azért szoktam pihenni (nevet). Nekem még van egy viszonylag kicsi és két nagy gyerekem. A két nagyobb közül, Molnár Juli a produkcióban első asszisztensként dolgozik, Olivér kint van Londonban, a legkisebb pedig még csak 9 éves, úgyhogy mellette azért sok olyan dolog van, ami ilyen klasszikus családanyai feladat. A férjem is dolgozik a produkcióban, ő a vezető vágója mind a két produkciónak, úgyhogy kicsit összefonódik a munka meg a családi élet, mert minden egy picit a sorozatokról szól otthon is. Azt látom, hogy ez azért összeharmonizálható… valamennyire (nevet).

Mennyire olvad össze a sorozataid rajongótábora?

Erről igazából csak az Örökösök és a Keresztanyu váltás kapcsán van tapasztalat, de meglátjuk, hogy a Margaretnél mi lesz. Az Örökösök után volt egy érdekes gyászidőszak: a nézők nagyon sajnálták, hogy véget ért, és ezért az elején picit bizalmatlanabbak voltak az új sorozattal. Ez egy természetes folyamat. A Keresztanyunak is kellett egy kis idő, amikor a nézőknél arra a polcra felkerült, ahol az Örökösök is volt, beköltözött a nappalijukba. A Margaret kapcsán is vannak kételkedők vagy szkeptikusok, akik azt mondják, hogy úgyse lesz olyan jó, mint a Keresztanyu. 

Mindig van az újjal kapcsolatban egy pici félelem a nézőkben, de nagyon bízom benne, hogy a Hotel Margaretben is meg fogják találni az örömüket.

 

Kiemelt kép: Bali Sándor

#Hotel Margaret#hámori barbara#RTL Klub#rtl#krimi#krimisorozat#interjú#premier#Keresztanyu#Drága örökösök#showrunner