Gazdaság

Csaknem félmillió lakásbiztosítást cseréltek le

Herman BernadettHerman Bernadett

2024. április 15. 21:34

Sikerült megmozdítani a lakosságot a márciusi lakásbiztosítási kampányban: csaknem 100 ezer új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, 188 ezren váltottak biztosítót, és 176 ezren dolgoztatták át a szerződésüket a saját biztosítójuknál. A díjak két számjegyű mértékben csökkentek, 10-20-30 százalékkal olcsóbban is tudtak egyes ügyfelek új szerződést kötni.

Az előzetes várakozásokat felülmúló eredménnyel zárult a lakásbiztosítási kampány – mondta Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára az akciót értékelő tájékoztatón. A kampány nagy nyilvánosságot kapott, ennek is köszönhető, hogy sokan éltek a lehetőséggel és váltottak biztosítást. A lakásbiztosítási piac 7,5 millió embert érint Magyarországon.

Csaknem félmillió lakásbiztosítás mozdult meg

A penetráció növekedése (azaz a lakásbiztosítási szerződések elterjedtsége) elérte a 2,2 százalékpontot, ennek köszönhetően a biztosított ingatlanok aránya 74 százalékra nőtt. Kiemelt cél volt a verseny fokozása is, ezt is sikerült elérni, valóban nőtt a verseny, egyedi ajánlatokkal, a biztosítók meglévő és az új ügyfeleknek is kedvezőbb konstrukciókkal álltak elő. Az ügyfelek többsége kivárt, az utolsó héten történt meg a kötések 40 százaléka.

Végül 461 ezer lakásbiztosítási szerződés mozdult meg, 97 ezer új szerződést kötöttek, ezáltal összesen körülbelül 1 millió ember 18 ezer milliárd forint értékű ingatlanára kötöttek új biztosítást – ismertette az előzetes összesítés adatait Túri Anikó.

A biztosítók többsége nyert a kampány során

Várakozást felülmúló siker – erősítette meg Kandrács Csaba, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) alelnöke is az eredmények ismertetése kapcsán. A legoptimistább várakozások is legfeljebb 400 ezer szerződés megmozdulására számítottak, sokan pedig úgy vélekedtek, jó, ha 100 ezer új vagy átdolgozott szerződést eredményez a kampány.

Az előzetes összesítés alapján a bruttó új értékesítés 285 474 szerződés volt, de csak 188 030 szerződést töröltek, és vittek át másik biztosítóhoz, vagyis 97 444-gyel több szerződés volt a kampány végén, mint előtte. Emellett 175 857 szerződést dolgoztak át a régi biztosítójuknál az ügyfelek.

Összesen 12 biztosító nyert új ügyfeleket, és mindössze két piaci szereplő veszített ügyfeleket. A négy nagy vezető biztosító összesen 71 810 ügyfelet szerzett, 31 794 új ügyfél került a kisebb cégekhez, a két vesztes biztosító 6160 ügyfelet bukott. A nagy szereplők sikerének egyik kulcsa a nagy offline hálózat volt, a személyes kiszolgálással szereztek új ügyfeleket – magyarázta Kovács Zsolt, az NGM miniszteri biztosa.

Jól ment az MFO, csökkentek a díjak

Jól mentek a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) is, ezek aránya meghaladta a kampányban a 9 százalékot, a közvetítők által értékesített állományban pedig a 20 százalékot is elérte. Az online értékesítés aránya is megugrott a korábbi 3 százalékról 10 százalékra. Ebben nagy szerepet játszott a független közvetítők és a többes ügynökök aktivitása. Az online kötéseken belül az MFO-k aránya megközelítette a 30 százalékot, amit komoly sikernek könyvel el az MNB.

A biztosítási díjak két számjegyű mértékben csökkentek, 10-20-30 százalékkal olcsóbban is tudtak egyes ügyfelek új szerződést kötni. További részleteket erről májusra ígér az MNB – mondta Kandrács Csaba.

A szerző a Bank360.hu munkatársa

Nyitókép: Túri Anikó, a Nemzetgazdasági Minisztérium közigazgatási államtitkára beszél a márciusi lakásbiztosítási kampányról tartott sajtótájékoztatón 2024. április 15-én. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

#Gazdaság#biztosítás#lakásbiztosítás