Az IKEA több ezer call centerest képzett át lakberendezési tanácsadónak, mert a robotok elvették a munkájukat
2023. június 13. 17:56
A tanácsadás jövedelmezőbb is: a videohívások nagyjából tízezer forintba kerülnek óránként.
Nagy váltást vittek végbe az IKEA ügyfélszolgálati rendszerében az elmúlt időszakban, írja a Reuters.
A svéd bútorforgalmazó cég 2021 óta 8500 call centeres dolgozóját képezte át lakberendezési tanácsadónak.
A nagyszabású lépés mögött az állt, hogy elkezdték használni a Billie névre hallgató, mesterséges intelligenciával felturbózott, saját fejlesztésű csetrobotot az IKEA telefonos ügyfélszolgálatán.
Az elmúlt két évben Billie (igen, az IKEA legnépszerűbb könyvespolcrendszere ihlette a nevét) kezelte a befutó hívások csaknem felét. A lakberendezési tanácsadónak átképzett call centeresek fizetős videóhívásokban segítenek a termékválasztásban, alaprajztervezésben, a 3D-s látvány megrajzolásában az ügyfeleknek. Egy-egy ilyen videóhívás nagyjából 10 ezer forintba kerül óránként.
2022-ben 1,3 milliárd euró bevétele volt a cégnek a lakberendezési tanácsadásból, ami a teljes évi bevétel 3 százaléka. A tervek szerint 2028-ra ez eléri a 10 százalékot.
Az IKEA célja, hogy a dolgozók továbbra is alkalmazásban maradjanak, tanuljanak, fejlődjenek és új készségekere tegyenek szert. Ezzel felgyorsítjuk az új munkahelyek teremtését is
– mondta Ulrika Biesert, az Ingka Group HR-menedzsere, aki szerint a mesterséges intelligencia bevezetése nem feltétlenül vezet leépítésekhez.
Nyitókép: Paul Bersebach/MediaNews Group/Orange County Register via Getty Images