1:04
Az első millióm történeteAz első millióm története
Vida Ágnes és Tipton Zakariás sikertörténete
2013. december 18. 14:24
A Kismamablog.hu és a Gazdagmami blog tulajdonosa meséli el sikertörténetét, és megismerhetik a bakelitlemez-szemüveg kitalálóját, aki világsztároknak adja el termékét.
Vida Ágnes >>>
Vida Ágnes kétgyerekes anyuka, a Kismamablog.hu és a Gazdagmami blog tulajdonosa. Tipikus problémákkal küzdő nő, aki a két gyereke születése után már más életet akart. Saját tapasztalataival, no meg a németországi egyetemi évek alatt a magatartástudomány–pedagógia szakon megszerzett tudásával, a pszichológia szakos diplomájával, és az amerikai egyetemen hallgatott ismereteivel hozta létre először azt a blogot, ahol kisgyerekes anyukaként akart tanácsokat adni a hasonló ügyekben magukat magányosnak érző nőknek. Aztán később azt is elhatározta, hogy megpróbál segíteni azoknak is, akik ugyanúgy, ahogyan ő, nem akarnak, vagy nem tudnak visszamenni a régi munkahelyükre. Vállalkozni tanítja őket, a saját lábukra állni, és érvényesülni. Vida Ági dolgozott újságíróként, nyelvtanárként, egy nagy lízingcégnél pszichológusként, amikor pár évre kiszakadt a munkájából a két kisfia születése miatt. A 2 éves és a 4 hónapos kisfia mellől terhességgel, szüléssel, gyerekneveléssel foglalkozó blogot kezdett írni, amely elsősorban pszichológiai oldalról közelíti meg az anyukákat foglalkoztató kérdéseket. Ma már tanácsadó céget működtet, tíz ember dolgozik a keze alá, blogját naponta átlagosan 8000-en olvassák, hírlevelét 120 ezer anyuka követi. Tanfolyamain minden évben majd’ 4000 anyuka vesz részt. A blog 2011-ben elnyerte a HVG Goldenblog verseny Legjobb Szakértői Blog díját. Rendszeresen publikál szaklapokban, ad elő konferenciákon, külföldi egyetemeken. Öt éve, amikor az őt olvasó anyukák ezt igényelték, elindította a Gazdagmami.hu oldalt, ahol honlapot segít készíteni, online marketinges tanácsokat ad, személyre szabja az üzeneteit. 38 ezer anyukának itt ad tanácsot, és több mint ezer olyan fiatal nő van, akinek segített már elindítani saját vállalkozását. Idén tavasszal 53 helyen tartott ingyenes előadásokat anyáknak arról, milyen lehetőségei vannak egy anyukának az álláskeresésen túl, vagy hogy hogyan teremtse meg magának a jövedelmet a saját ötleteire alapozva. Munkájáért 2013-ban megkapta az Amerikai Kereskedelmi Kamara Női Kiválósági Díjának döntőse címét.
Vida Ágnes kétgyerekes anyuka, a Kismamablog.hu és a Gazdagmami blog tulajdonosa. Tipikus problémákkal küzdő nő, aki a két gyereke születése után már más életet akart. Saját tapasztalataival, no meg a németországi egyetemi évek alatt a magatartástudomány–pedagógia szakon megszerzett tudásával, a pszichológia szakos diplomájával, és az amerikai egyetemen hallgatott ismereteivel hozta létre először azt a blogot, ahol kisgyerekes anyukaként akart tanácsokat adni a hasonló ügyekben magukat magányosnak érző nőknek. Aztán később azt is elhatározta, hogy megpróbál segíteni azoknak is, akik ugyanúgy, ahogyan ő, nem akarnak, vagy nem tudnak visszamenni a régi munkahelyükre. Vállalkozni tanítja őket, a saját lábukra állni, és érvényesülni. Vida Ági dolgozott újságíróként, nyelvtanárként, egy nagy lízingcégnél pszichológusként, amikor pár évre kiszakadt a munkájából a két kisfia születése miatt. A 2 éves és a 4 hónapos kisfia mellől terhességgel, szüléssel, gyerekneveléssel foglalkozó blogot kezdett írni, amely elsősorban pszichológiai oldalról közelíti meg az anyukákat foglalkoztató kérdéseket. Ma már tanácsadó céget működtet, tíz ember dolgozik a keze alá, blogját naponta átlagosan 8000-en olvassák, hírlevelét 120 ezer anyuka követi. Tanfolyamain minden évben majd’ 4000 anyuka vesz részt. A blog 2011-ben elnyerte a HVG Goldenblog verseny Legjobb Szakértői Blog díját. Rendszeresen publikál szaklapokban, ad elő konferenciákon, külföldi egyetemeken. Öt éve, amikor az őt olvasó anyukák ezt igényelték, elindította a Gazdagmami.hu oldalt, ahol honlapot segít készíteni, online marketinges tanácsokat ad, személyre szabja az üzeneteit. 38 ezer anyukának itt ad tanácsot, és több mint ezer olyan fiatal nő van, akinek segített már elindítani saját vállalkozását. Idén tavasszal 53 helyen tartott ingyenes előadásokat anyáknak arról, milyen lehetőségei vannak egy anyukának az álláskeresésen túl, vagy hogy hogyan teremtse meg magának a jövedelmet a saját ötleteire alapozva. Munkájáért 2013-ban megkapta az Amerikai Kereskedelmi Kamara Női Kiválósági Díjának döntőse címét.
Tipton Zakariás szemüvegkészítő. Amerikában született, 5 évesen már Kecskeméten lakott, aztán újra Amerikában, majd Pécsett, építész- műbútorasztalos apja és irodalomtörténész anyja csak néztek, amikor húsz évesen elkészítette az első szemüvegét bakelitlemezből. Egyszerűen nem talált olyat a boltokban, ami tetszett volna neki, ezért megolvasztotta a családi lemezeket és alkotott. Először Amerikában, a papa műhelyében, aztán számítógéppel tervezett, és havonta tízet gyártott, de csak hármat adott el, egyenként 400 dollárért. Aztán egy ösztöndíj miatt újra hazatelepült, művészettörténetet tanult, na meg gyárat keresett és talált a lemez-szemüveg sorozatgyártásához, kicsit később pedig már maga is gyárat épített, 20 millió forintból. Ekkor már profi értékesítő akart lenni, tudta, hogy az egész világot be akarja hálózni a különleges szemüvegeivel. Egy bőröndbe bepakolta a kollekcióját, vett egy vonatjegyet és házalni kezdett a menő optikusoknál. Persze, az sem volt mellékes, hogy az egyik legrangosabb párizsi szemüveg világkiállításon bekerült a legjobb ötbe az egyik Tipton-modell. Innentől világsztároknak is ez kellett. Az életstílus része lett bizonyos körökben a bakelitlemez szemüveg, vagy egy másik család, amelyben igazi filmszalagok kerülnek a szemüveg szárába, régi olimpiák, nagy pillanatok, kedvenc filmek 16 illetve 35 milliméteres képkockái. Ma már olyan világsztárok hordják, akik egyedit rendelnek Zactől, Lenni Kravitz, Elton John, Tarantino, Flo Rida, vagy Michael Madsen is ilyet visel, legújabban pedig Bononak, a U2-ból is egy direkt neki tervezett szemüveget csinál. A bakelitlemezből készült kollekció 250 boltban kapható a világon, Brazíliától Japánig, főleg tehetősebb férfiak veszik, havonta nagyjából 700 darabot adnak el. De hogy legyen az üzletben még egy csavar, elkezdték kisméretű, kispéldányszámú hanglemezek kiadását is, egyelőre még csak párszáz darabbal.
Nézze meg Az első millióm történetét itt!
Nézze meg Az első millióm történetét itt!
Kövess minket, és értesülj a friss hírekről a Facebookon is!
Követem