Ismerd meg Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban szabályait
2023. november 20. 17:40
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a megtévesztés és a mentális hadviselés kegyetlen játéka. Kíváncsi vagy rá, hogy a 22 játékos milyen szabályok szerint vesz részt az állandó nyomozásban és gyilkolásban? Cikkünkben összegyűjtöttük a krimi-reality szabályait.
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a megtévesztés és a mentális hadviselés kegyetlen játéka.
A játék helyszíne egy különleges hangulatú, rejtélyes kastély, ahova 22 játékos érkezik.
A kastély ura, a játékmester, Árpa Attila kiválasztja a Gyilkosokat, azaz az Árulókat. Ettől a pillanattól kezdve senki sem bízhat senkiben, hisz a legártatlanabbnak tűnő játékos is áruló lehet.
Az Árulók az első nap leteszik esküjüket, majd megismerik egymást, és eldöntik, hogy ki legyen az első áldozatuk. Az Árulóknak ugyanis ez a feladata: éjszakáról éjszakára kiválasztani egy ártatlant és végezni vele. A megölt játékos számára azonnal véget ér a játék. Az árulóknak mindezt úgy kell csinálniuk, hogy senki se gyanakodjon rájuk. Az Árulónak tilos felfedniük magukat vagy társaikat az Ártatlanok előtt! Ez alól kivételt képez, ha erre a Játékmester felszólítást ad.
Az Ártatlanok egy módon állíthatják meg az Árulókat: ha a Kerekasztal szertartáson kiszavazzák őket.
Aki a legtöbb szavazatot kapja, akinek a neve legtöbbször kerül a táblákra, annak ki kell állnia az Igazság Körébe és el kell mondania, hogy áruló volt vagy ártatlan. Gyilkos ebben az esetben fedheti fel magát, hisz már nincs játékban.
Ha a Gyilkosok ketten maradnak, mert egy társukat száműzték a kerékasztalnál, akkor két lehetőség közül választhatnak. Dönthetnek úgy, hogy ketten folytatják a játékot és a feladatukat teljesítve meggyilkolnak egy ártatlant az éjjel; másrészt dönthetnek ügy is, hogy meghívnak valakit maguk közé az Ártatlanok közül. A meghívásról az Ártatlan egy levélből értesül, és dönthet úgy, hogy nem él a lehetőséggel, azaz nem megy el a Gyilkosok által szervezett találkozóra, így nem lesz belőle gyilkos és életben marad az éjjel. A Gyilkosok egyetlen meghívót küldhetnek és annak bármi is vége, aznap már nem ölhetnek.
Előfordulhat viszont az is, hogy az Ártatlanok olyan ügyesen játszanak, hogy sorra leplezik le a gyilkosokat, így egyetlen áruló marad. Ebben az esetben az Árulónak nincs más választása: meg kell zsarolnia egy Ártatlant. A zsarolásról egy levélből értesül a kiszemelt Ártatlan, akinek meg kell jelennie a Gyilkos által szervezett találkozón. Mivel a Gyilkos kilétére így fény derül, az ártatlan csak akkor élheti túl ezt a találkozót és az éjszakát, ha beáll bűntársnak és ő is Áruló lesz. Ha úgy dönt, hogy nem vállalja a feladatot, akkor meghal. Ebben az esetben az Áruló újabb zsaroló levelet küldhet egy másik Ártatlannak. Ha az új jelölt csatlakozik hozzá, még meg is kell ölniük egy ártatlant.
Tehát azon az éjszakán, amikor egy Áruló zsarolni kényszerül, akkor eggyel nő a Gyilkosok száma és még egy Ártatlan is meghal.
Az, hogy ki halt meg az éjjel, mindig másnap derül ki. Gyilkosság esetén egyértelmű, hogy az áldozat ártatlan volt, mivel gyilkos nem ölhet gyilkost.
A játékosokra minden nap próbatételek várnak. Nem számít, hogy ki Áruló és ki Ártatlan, mert az a cél, hogy minél több pénzt gyűjtsenek. Az így megszerzett pénz lesz a fődíj, amit azok nyerhetnek, akik eljutnak az utolsó napig.
A játékok során lehetőség van Pajzs szerzésére is. Ez az egyetlen eszköz, ami megmenti birtokosát az aznapi gyilkosságtól, de a száműzéstől nem. Az utolsó előtti napon a pajzsot felválthatja egy Tőr, ami dupla szavazatot ér a kerékasztalnál.
Az utolsó napon a játékban maradt játékosok egy különösen izgalmas próbatételen vesznek részt, majd megtartják az utolsó Kerekasztal szertartásukat. Ez a szertartás abból a szempontból különleges, hogy a száműzött játékos itt nem áll be az Igazság Körébe, tehát nem derül ki róla, hogy áruló volt vagy ártatlan. A szertartás végén maradt játékosoknak már csak egy dolguk van: a Mindent Lezáró Tűzceremónián kell dönteniük, hogy befejezik a játékot vagy kiszavaznak valakit. Elég egy embernek is úgy döntenie, hogy szavazni akar, és máris kezdődik a rögtönzött Kerekasztal szertartás. Ezt addig lehet folytatni, amíg két játékos nem marad. Ha mindenki egyhangúlag úgy dönt, hogy nincs már gyilkos a csapatban, már csak egy dolog van hátra: a megmaradtaknak színt vallaniuk, hogy Árulók voltak vagy Ártatlanok. Abban az esetben, ha egy áruló is maradt a tűz ceremónia végére, akkor az árulók nyerték a játékot, így a próbatételek során megszerzett pénz az övé. Ha csak ártatlanok maradtak, akkor ők osztoznak a pénzen.