Ismerd meg Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban szabályait
2023. november 20. 17:40
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a megtévesztés és a mentális hadviselés kegyetlen játéka. Kíváncsi vagy rá, hogy a 22 híresség milyen szabályok szerint vesz részt az állandó nyomozásban és gyilkolásban? Cikkünkben összegyűjtöttük a krimi-reality szabályait.
Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban a megtévesztés és a mentális hadviselés kegyetlen játéka.
A játék helyszíne egy különleges hangulatú, rejtélyes kastély, ahova 22 híresség érkezik.
A kastély ura, a játékmester, Árpa Attila kiválasztja a három árulót. Ettől a pillanattól kezdve senki sem bízhat senkiben, hisz a legártatlanabbnak tűnő játékos is áruló lehet.
Az árulók az első éjszakán leteszik esküjüket, majd megismerik egymást, és eldöntik, hogy ki legyen az első áldozatuk. Az árulóknak ugyanis ez a feladata: éjszakáról éjszakára kiválasztani egy ártatlant és végezni vele. Mindezt úgy kell csinálniuk, hogy senki se gyanakodjon rájuk. Végig titokban kell tartaniuk gyilkos identitásukat, sőt, gyilkos társaikat sem leplezhetik le.
Az ártatlanok egy módon állíthatják meg az árulókat: ha a kerekasztal szertartáson kiszavazzák őket. A kerekasztal szertartás nem a szimpátiáról szól, hanem arról, hogy kiderüljön, ki lehet gyilkos.
Aki a legtöbb szavazatot kapja, akinek a neve legtöbbször kerül a táblákra, annak ki kell állnia az igazság körébe és el kell mondania, hogy áruló volt vagy ártatlan. A gyilkos csakis és kizárólag ebben az esetben fedheti fel magát, hisz már nincs játékban.
Ha a gyilkosok ketten maradnak, mert egy társukat száműzték a kerékasztalnál, akkor két lehetőség közül választhatnak. Egyrészt dönthetnek úgy, hogy ketten maradnak és meggyilkolnak egy ártatlant az éjjel; másrészt dönthetnek ügy is, hogy meghívnak valakit gyilkosnak. A meghívásról az ártatlan egy levélből értesül, és dönthet úgy, hogy nem él a lehetőséggel, azaz nem megy el a gyilkosok által szervezett találkozóra, így tehát nem lesz bele gyilkos és életben marad az éjjel. Meghívás esetén a gyilkosok egy éjjel egy meghívót küldhetnek és annak bármi is vége, aznap már nem ölhetnek.
Előfordulhat viszont az is, hogy az ártatlanok olyan ügyesen játszanak, hogy sorra leplezik le a gyilkosokat, így az áruló egyedül marad. Ebben az esetben nincs más választása: meg kell zsarolnia egy ártatlant. A zsarolásról egy levélből értesül a kiszemelt ártatlan, akinek meg kell jelennie a gyilkos által szervezett találkozón. Mivel a gyilkos kilétére így fény derül, ezért az ártatlan csak akkor élheti túl ezt a találkozót és az éjszakát, ha beáll bűntársnak és ő is gyilkos lesz. Ha úgy dönt, hogy inkább meghal, minthogy áruló legyen, akkor számára véget ért a játék. Ebben az esetben a gyilkos újabb zsaroló levelet küldhet egy másik ártatlannak. Ezt addig folytathatja, amíg végül valaki be nem áll mellé. Ha ez megvan, akkor még meg is kell ölniük egy ártatlant.
Tehát azon az éjszakán, amikor egy áruló zsarolni kényszerül, akkor eggyel nő a gyilkosok száma és még egy ártatlan is meghal.
Az, hogy ki halt meg az éjjel, mindig reggel derül ki. Gyilkosság esetén egyértelmű, hogy az áldozat ártatlan volt, mivel gyilkos nem ölhet gyilkost.
Minden nap más próbatétel vár a játékosokra. Ezeken nem számít, hogy ki áruló és ki ártatlan, mert az a cél, hogy minél több pénzt gyűjtsenek. Az így megszerzett pénz lesz a fődíj, amit azok nyerhetnek, akik eljutnak az utolsó napig.
A játék felétől viszont nemcsak a pénz miatt fontos a próbatétel. Azok, akik jól teljesítenek, bemehetnek a fegyvertárba, ahol a kihelyezett ládák közül választhatnak. Akinek szerencséje van, az olyan ládát nyit, amiben egy pajzs van. Ez a pajzs az egyetlen eszköz, ami megmenti birtokosát az aznap éjjeli gyilkosságtól. A pajzs tehát nem véd meg a kerékasztalnál a kiszavazástól, csak az éjszakai gyilkosságtól. És szintén fontos, hogy a pajzsot nem is lehet átruházni másra. Az utolsó előtti napon a pajzsot felváltja egy tőr, ami dupla szavazatot ér a kerékasztalnál. (A pajzsnak itt már nem lenne jelentősége, mivel az utolsó előtti éjszaka nem történik gyilkosság, ha van gyilkos a játékosok között, ha nincs).
Az utolsó napon a játékban maradt játékosok egy különösen izgalmas próbatételen vesznek részt, majd megtartják az utolsó kerekasztal szertartásukat. Ez a szertartás abból a szempontból különleges, hogy a száműzött játékos itt nem áll be az igazság körébe, tehát nem derül ki róla, hogy áruló volt vagy ártatlan. A szertartás végén maradt játékosoknak már csak egy dolguk van: a mindent lezáró tűz ceremónián kell dönteniük, hogy befejezik a játékot vagy kiszavaznak valakit. Elég egy embernek is úgy döntenie, hogy szavazni akar, és máris kezdődik a rögtönzött kerekasztal szertartás. Ezt addig lehet folytatni, amíg két játékos nem marad. Ha mindenki egyhangúlag úgy dönt, hogy itt véget ér a játék, akkor már csak egy dolog van hátra: színt vallani, hogy áruló volt vagy ártatlan. Abban az esetben, ha egy áruló is maradt a tűz ceremónia végére, akkor az árulók nyerték a játékot, így a próbatételek során megszerzett pénz az övé. Ha csak ártatlanok maradtak, akkor ők osztoznak a pénzen.